Departamente
Modulul de contabilitate al SeniorERP faciliteaza automatizarea tuturor operatiunilor contabile generale. Acesta este actualizat in concordanta cu legislatia romana in vigoare si totodata este aliniat la standardele internationale de contabilitate. Cu SeniorERP poate fi urmarita in detaliu fiecare tip de operatiune financiara, indiferent ca este desfasurata prin casa sau prin banca. De asemenea, pornind de la o structura predefinita de centre de venit si cost, pot fi monitorizate eficient veniturile si cheltuielile companiei, pot fi stabilite bugete lunare sau anuale si poate fi controlata incadrarea in limitele acestora.
Un alt instrument util pentru departamentul financiar-contabil este modulul de Mijloace Fixe. Prin intermediul sau sunt urmarite toate operatiunile aplicate asupra mijloacelor fixe pe toata durata functionarii lor, precum si responsabilii sau localizarea acestora in cadrul companiei.
Pentru cresterea performantei departamentului Financiar-Contabil recomandam implementarea solutiei CPM. Aceasta inlocuieste clasicele fisiere Excel cu un mediu de planificare multidimensional, facand ca procesele de bugetare, planificare si prognoza sa devina mult mai fiabile si mai putin costisitoare. Companiile care utilizeaza solutia CPM au ocazia sa ia cele mai bune decizii si sa le implementeze in timp util, aliniindu-si astfel strategia cu operatiunile desfasurate si oferind informatii utile catre toate nivelurile organizationale.
Procesul de aprovizionare porneste de la estimarea necesarului de aprovizionat, realizata cu SeniorINVENTORY. Acest sistem permite automatizarea si optimizarea proceselor de reaprovizionare si gestionare a stocului pe baza istoricului comenzilor unei companii, oferindu-i acesteia posibilitatea de a pregati in mod optim stocul necesar pentru vanzarile viitoare, reducand in acelasi timp riscul de supra stoc si numarul de reveniri al comenzilor.
Ulterior, in cadrul modulului de aprovizionare al SeniorERP sunt realizate atat documentele specifice de achizitie, respectiv: comenzi, avize, facturi, cat si cele de transfer sau productie.
SeniorERP gestioneaza si achizitiile intracomunitare, care nu necesita completarea DVI-ului, dar si achizitiile extracomunitare, din tari nemembre UE, in cazul carora raman in vigoare vechile norme de achizitie, care au la baza fluxul: Factura/i -> DVI -> NIR
Tot prin intermediul componentei de aprovizionare din SeniorERP pot fi urmarite stocul si miscarea marfurilor depozitate in zonele libere si in antrepozitele vamale si se poate tine o evidenta clara a taxelor si impozitelor percepute de vama in momentul vanzarii marfurilor stocate in cadrul acestora.
Desfasurarea activitatii de productie este facilitata de existenta unor functionalitati specifice precum retetele, fluxurile automatizate pentru repartizarea consumurilor de bunuri/servicii sau pentru generarea documentelor aferente. Rolul modulului de productie din ERP este de a completa managementul stocurilor prin implementarea operatiunilor specifice unui proces de productie simplificat.
Prima faza a procesului implica generarea unor retete, pe baza carora va fi realizat produsul final. In functie de scopul lor, retetele pot fi de productie, compunere, descompunere sau promotionale.
Cateva dintre documentele folosite in activitatea de productie sunt: bonurile de consum, de intrare si ordinele de productie, iar cateva exemple de fluxuri predefinite sunt: repartizarea bonurilor consum sau de intrare pe ordinele de productie, generarea ordinelor de productie din bonurile de intrare sau a bonurilor de intrare din ordinele de productie.
Pentru buna desfasurare a activitatii de vanzare si distributie, SeniorERP ofera o serie de functionalitati extrem de utile, care permit gestionarea elementelor specifice acesteia, precum agenti, divizii si zone de vanzare, liste de preturi, politici comerciale, diverse tipuri de clienti – inclusiv International Key Accounts (IKA) samd.
Companiile pot utiliza diferite canale de vanzare, pe care le pot gestiona integrat:
- pentru agentii de vanzare de pe teren poate fi implementata solutia SeniorSFA – o aplicatie mobila care permite transferul datelor in timp real cu sediul central, precum comenzi, facturi sau feedback-ul clientilor;
- pentru vanzare online exista solutia SeniorE-commerce, specializata pentru comert electronic Business to Consumer si Business to Business;
- pentru vanzarea prin magazine proprii sistemul potrivit este SeniorERP for Retail.
Toate aceste solutii sunt integrate cu SeniorERP.
Tot pentru facilitarea activitatii zilnice este si componenta EDI, destinata transferului automat de informatii si documente comerciale cu IKA sau cu alti parteneri de afaceri.
In final, companiile pot implementa si SeniorCRM, solutie care contribuie la imbunatatirea procesului de vanzare si asigura transparenta si eficienta in relatia cu clientii.
De la receptie pana la livrare, gestiunea marfurilor este realizata in mod optim cu ajutorul solutiilor integrate pe care le oferim. Cu WMS poate fi gestionat un numar nelimitat de depozite, angajati, atribute logistice inteligente si pot fi optimizate activitatile de picking, asezare si reaprovizionare a marfurilor.
Integrarea WMS-ului cu SeniorERP faciliteaza receptia marfurilor in depozit, aceasta facandu-se pe baza comenzilor de aprovizionare din ERP. Mai departe, tot cu ajutorul solutiei WMS sunt realizate activitatile de asezare, management al retururilor si control al calitatii in cadrul depozitului.
Livrarea marfurilor catre clienti in cele mai bune conditii este sustinuta atat de solutia WMS, cat si de cea destinata optimizarii rutelor. Odata inregistrate in ERP, comenzile de la clienti sunt trimise in WMS pentru a fi pregatite, iar apoi incarcate in masini. Solutia de optimizare a rutelor va sugera cel mai bun traseu, astfel incat timpul de livrare a comenzilor sa fie cat mai scurt.
Cu ajutorul WMS-ului este crescuta si acuratetea procesului de inventariere si pot fi realizate si activitati de impachetare sau reaprovizionare a stocurilor.
Cu SeniorCRM campaniile de marketing sunt usor de gestionat si masurat, asigurand alocarea optima a bugetelor de promovare. Mai mult decat atat, pot fi realizate activitati de marketing integrat, respectiv: campanii online (e-mailing, afiliere/bannere pe site-uri, pay per click), monitorizare website companie si identificare vizitatori.
Totodata, SeniorCRM contribuie la imbunatatirea relatiilor cu clientii pentru ca ajuta la urmarirea, controlul si corectarea tuturor interactiunilor cu acestia.
Activitatea de marketing este sustinuta si de aplicatia mobila SeniorSFA, prin intermediul functionalitatilor dedicate de merchandising, cercetare de piata, monitorizare a competitiei sau preluare feedback de la clienti. In plus, SeniorSFA permite si prezentarea celor mai noi oferte direct la sediul clientilor.
Si solutiile de e-commerce integrate cu ERP-ul au incorporate nativ functionalitati pentru marketing online: management abonati la newsletter, campanii de e-mailing/promotii, SEO, Social Media samd.
Componenta SeniorCRM dedicata gestiunii activitatilor de suport si service permite pe de o parte o mai buna organizare a proceselor interne, iar pe de alta parte ajuta la cresterea profitabilitatii serviciilor oferite. Fie ca este vorba de o activitate de service sau o vizita recurenta la client, sistemul CRM ofera instrumente puternice care faciliteaza gestionarea tuturor interactiunilor post-vanzare, a cererilor de service, garantie sau a incidentelor. Acestea sunt inregistrate in CRM si apoi alocate in mod automat angajatilor responsabili din cadrul departamentului de Suport&Service.
Mai mult decat atat, acestia au acces imediat la informatii complete despre clienti, produse, servicii, documentatii, istoricul interactiunilor anterioare etc., iar pentru scaderea timpului de rezolvare si cresterea productivitatii este posibila crearea unei baze de intrebari frecvente si cunostinte, care poate fi pusa atat la dispozitia angajatilor, cat si a clientilor.
Modulul de gestionare a proiectelor din SeniorCRM permite planificarea si gestionarea in mod eficient a proiectelor, alocarea in mod optim a resurselor implicate, pe fiecare proiect in parte, si urmarirea permanenta a distributiei lor la nivel de companie.
Mai mult, poate fi planificat si masurat corect timpul angajatilor si pot fi monitorizate costurile pe toata durata desfasurarii proiectului.
Managementul resurselor umane este sustinut de SeniorHR, un instrument flexibil de gestionare a informatiilor referitoare la resursa umana din cadrul companiei, atat din punct de vedere al dezvoltarii si traseului profesional al angajatilor, cat si al calculului personalizat al salariilor si emiterii declaratiilor si raportarilor aferente.
Astfel, cu ajutorul modulului HR pot fi gestionate: organigrama posturilor, dosarele angajatilor, CV-urile, iar cu modulul Payroll poate fi tinuta evidenta concediilor, a evaluarilor, statelor de plata, orelor de pontaj, tichetelor de masa samd.
Accesul la rapoarte si grafice bazate pe date actualizate in timp real permite managerilor de departamente sa reduca timpul alocat realizarii de analize si luarii de decizii. Varietatea foarte mare de grafice si dashboard-uri, posibilitatea realizarii de analize comparative, predictive sau de tip ‘what-if’ puse la dispozitie de SeniorVisualBI ajuta la identificarea usoara a problemelor, oportunitatilor si la imbunatatirea indicatorilor vitali afacerii.
In plus, SeniorVisualBI este extrem de usor de utilizat – doar prin Drag & Drop, permitand persoanelor din orice nivel al companiei sa obtina dashboard-uri interactive usor de inteles, chiar si fara consultanti tehnici.