Ce inseamna SFA – Sales Force Automation?

SFA Sales Force Automation se refera la procesul de automatizare a activitatilor de Presales, Van Sales, Merchandising si Marketing desfasurate de agentii de pe teren. Un software SFA are astfel rolul de a automatiza sarcinile repetitive de la pregatirea vizitei la punctul de vanzare pana la etapa de analiza si optimizare, contribuind la cresterea eficientei si a productivitatii echipelor de pe teren.

Cum functioneaza solutia SFA – Sales Force Automation?

Sistemul SFA are de regula doua componente:

  • Aplicatia mobila, care functioneaza pe tablete sau smartphone-uri si este utilizata de angajatii de pe teren. Cu ajutorul aplicatiei mobile SFA agentii de vanzare gestioneaza datele de contact ale clientilor, vizualizeaza stocurile produselor si caracteristicile acestora, preiau comenzile de vanzare, incaseaza soldurile, inregistreaza informatii despre piata sau concurenta, comunica cu managerii, urmaresc traseul zilnic pe care trebuie sa il parcurga samd.
  • Consola administratorului, utilizata de catre managerii de vanzari. Acestia pot astfel sa stabileasca trasele zilnice ale agentilor de pe teren si sa le aloce diferite sarcini, sa defineasca pasi si procese de vanzare, sa vada volumul de comenzi sau incasari zilnice pentru fiecare agent in parte etc.

Ce inseamna SFA Sales Force Automation aplicatie pentru agenti de vanzari

In plus, daca solutia de SFA este integrata cu un sistem ERP, comenzile preluate de agenti de pe teren ajung imediat la sediul central pentru a fi procesate si emise documentele necesare precum facturi, avize de expeditie etc. In acelasi timp, informatiile din ERP cu privire la stocurile produselor sunt vizibile si in sistemul SFA, pentru ca agentii sa poata avea acces la ele in timp real, si astfel sunt evitate situatiile in care agentii preiau comenzi pentru produse care nu mai sunt pe stoc sau nu pot plasa comanda pentru ca nu stiu daca produsul respectiv este in depozit.

Ce activitati acopera?

  • Managementul datelor de contact aferente clientilor si prospectilor
  • Inregistrarea comenzilor de la clienti
  • Vizualizarea caracteristicilor produselor: culoare, dimensiuni, stoc, istoric de comenzi etc
  • Managementul procesului de vanzare: stabilirea de etape si pasi de vanzare in functie de nevoile companiei
  • Comunicarea intre angajatii de pe teren si cei de la sediu
  • Gestionarea si urmarirea indicatorilor de performanta si a targetelor specifice fiecarui angajat
  • Managementul promotiilor si a campaniilor de marketing
  • Captarea informatiilor referitoare la piata si la concurenta
  • Analiza datelor de vanzari

Care sunt avantajele pe care le ofera un sistem SFA?

  • Contribuie la scurtarea ciclului de vanzare, reducand timpul dedicat activitatilor pre- si post-vanzare
  • Permite controlul mai eficient al soldurilor clientilor, acestea putand fi incasate si urmarite direct de pe device-ul mobil
  • Faciliteaza corelarea stocurilor cu vanzarile, iar acestea nu vor mai fi o imobilizare de capital ci un avantaj competitiv in piata
  • Asigura transparenta procesului de vanzare si personalizarea acestuia conform celor mai bune practici din companie
  • Ajuta la fidelizarea angajatilor cu cele mai bune rezultate, gestionand in timp real si transparent indicatorii de performanta ai acestora
  • Creste performanta echipei de vanzari oferindu-le acces la cele mai bune practici validate de angajatii cu experienta
  • Permite managerilor sa identifice cu usurinta situatiile neobisnuite si sa actioneze rapid pentru remedierea acestora
close-link
close-link
close-link
close-link