INTERVIU cu Presedintele Asociatiei “Produs in Bucovina”: Automatizarea in afacerile cu produse traditionale – provocari si oportunitati

“Criza inseamna pericol, dar si oportunitate. Nu imi este frica sa investesc, chiar si in aceste conditii vitrege, si recomand colegilor sa faca la fel”

Gabriel Lemnariu, Presedinte al Asociatiei “Produs in Bucovina” si Director General al companiei Laktotrio 2001 Prod

Laktotrio, producatorul branzeturilor traditionale de Horodniceni, membru al Asociatiei “Produs in Bucovina”, transforma criza in oportunitate. Conducerea companiei isi dezvolta businessul prin investitii in tehnologie, fara compromiterea valorilor traditionale, pentru a asigura cresterea vanzarilor si gestionarea optima a resurselor.

Cu produse comercializate in peste 500 de magazine fizice si, mai nou, livrari la domiciliu, compania suceveana pastreaza traditiile de producere a branzeturilor specifice zonei, adaptandu-se si la noile tehnologii pentru a tine pasul cu evolutia pietei. Astfel, producatorul a ales din portofoliul Senior Software solutia SeniorERP – pentru gestionarea resurselor, cu implementare 100% remote si platforma E-commerce – pentru vanzari online.

Mai multe despre investitiile necesare in afacerea cu produse tradionale si despre cum pot fi solutionate noile provocari fara a compromite valorilor companiei povesteste Gabriel Lemnariu – Director General Laktotrio si presedinte al Asociatiei “Produs in Bucovina”.

“Centralizarea datelor devenise din ce in ce mai dificila si imi lua foarte mult timp”

1. Cum ati ajuns la decizia de a implementa o solutie pentru gestionarea resurselor?


Gabriel Lemnariu: Aveam nevoie de un soft deoarece odata cu cresterea activitatii, a crescut si numarul de angajati, dar si fluxul de informatii, iar centralizarea datelor pe baza carora trebuia sa iau decizii devenise din ce in ce mai dificila si imi lua foarte mult timp. Astfel, am cautat un furnizor care sa imi puna la dispozitie un soft capabil sa ma ajute in dezvoltarea si desfasurarea activitatii, prin selectarea datelor necesare in luarea deciziilor corecte pentru dezvoltarea companiei.

Noi ne pricepem foarte bine la productie, produsele noastre fiind peste media a ceea ce este pe piata in Romania, insa problema noastra, a producatorului din Romania, este la vanzare. In ultimii ani am tot cautat sa aflam de ce nu reusim sa crestem in ritmul dorit, dar ne era foarte greu sa urmarim datele si sa facem o analiza pe client, zona, produs, care sa ne permita sa ne indreptam in directia corecta.

2. Ce v-a determinat sa va ganditi la extinderea businessului in zona de online si sa investiti intr-o platforma E-commerce?


Gabriel Lemnariu: De vreo 2 ani ne gandeam sa investim in E-commerce pentru ca vrem ca produsul nostru sa ajunga la consumatorul final cat mai repede si sa treaca prin cat mai putine puncte, fara intermediari. Situatia actuala din piata determinata de acest virus a facut clickul pentru noi, ne-a convins ca e timpul sa dezvoltam si partea de magazin online prin achizitia platformei E-commerce de la Senior Software.

Prin platforma E-commerce putem ajunge la consumatorul final mult mai rapid, cu niste costuri mult mai mici si avand o vizibilitate mult mai buna a companiei si a produselor pe piata.
Din cate vad eu, pe online au inceput destul de multi producatori sa isi faca reclama, au magazine online, vanzari online. Cel putin in domeniul industriei alimentare cred ca in urmatoarea perioada se va trece tot mai mult pe acest segment de vanzare, pentru ca si cumparatorii se indreapta tot mai mult spre zona aceasta.

laktotrio
“Sa ajungi direct la consumatorul final, fara intermediari, este visul oricarui producator”

3. Ce schimbari aduc aceste investitii in companie si care sunt asteptarile pe care la aveti de la solutiile Senior Software pe termen lung?


Gabriel Lemnariu: Noi am inceput in luna martie sa facem livrari de produse la domiciliu si cand nu ai instrumentele software si hardware necesare, va dati seama ce volum de munca presupunea sa raspundem la telefon, sa notam de mana fiecare comanda in parte si apoi sa verificam ce e in stoc. Pana acum rapoartele s-au facut in Excel si imi era foarte greu sa le urmaresc, sa fac analize de business, sa vad performantele in vanzari si sa iau deciziile potrivite. Am mari asteptari de la noul proiect pentru ca atunci cand iau o decizie o sa fiu sigur ca e decizia corecta in proportie de 100% sau 99,9% pentru ca e bazata pe date reale, cu un risc mult mai mic de eroare umana.

Dupa ce finalizam si dezvoltarea magazinului online, consumatorii finali vor putea transmite comenzile electronic, acestea fiind centralizate automat si trimise direct in sistem pentru picking. SeniorERP si platforma E-commerce impreuna reprezinta solutia de viitor care asigura succesul pentru producatori, acel lant scurt necesar in industria alimentara. Sa ajungi direct la consumatorul final, fara intermediari – este visul oricarui producator.

In urma acestor investitii, ne asteptam sa reducem volumul de munca si erorile umane si sa optimizam modul si etapele de procesare a comenzilor. Asadar, toate comenzile, fie ca vorbim de cererile venite prin agentii de vanzari, fie ca vorbim de cele intrate prin magazinul online, se vor duce direct in soft si prelucrarea acestora se va face imediat.

4. Cum va contribui sistemul SeniorERP la activitatea echipelor de pe teren si la organizarea si gestionarea intregului departament de vanzari?


interviu laktotrio erp ecommerce produse traditionaleGabriel Lemnariu: Neavand un soft adecvat pentru gestionarea aspectelor ce tin de vanzarile din teritoriu dura foarte mult pana ajungeau la mine informatiile referitoare la competitorii din piata, ce face competitia, cand sunt modificari de pret, campanii etc. In plus, nu aveam cum sa stim daca a fost respectata acuratetea datelelor pentru ca oamenii de vanzari isi notau aceste lucruri efectiv cu pixul pe hartie, dupa care, cand ajungeau seara acasa, centralizau informatiile si le trimiteau printr-un formular de pe laptop. Acestea fiind spuse, pe langa faptul ca informatiile esentiale nu puteau fi transmise si filtrate in timp util, mai vorbim si de eroarea umana care poate interveni in astfel de situatii.

Trecerea la noul soft inseamna un salt destul de marisor. Oamenii de vanzari vor fi dotati cu tablete pentru a introduce date si fotografii din teritoriu care vor fi preluate si centralizate direct in sistem. Ar insemna foarte mult pentru mine sa pot primi in timp real informatii corecte pe care sa le pot analiza rapid si ma refer aici inclusiv la fotografii din locatiile in care merg oamenii de vanzari, asezarea la raft, date despre preturi, campanii si ce face concurenta.

Directorul de vanzari va putea gestiona mult mai bine echipa de vanzari si va putea vizualiza mult mai usor sarcinile trasate si acei indicatori pe care noi ii urmarim luna de luna.

“Platforma online ne permite sa pastram valorile noastre si retetele traditionale, fara compromisuri”

5. Ce ar inseamna o platforma de vanzari online pentru un producator cu valori traditionale si distributie zonala?


Gabriel Lemnariu: Nu toti producatorii au buget alocat pentru marketing, plus ca e complicat daca nu esti un producator mare, cu distributie la nivel national, sa faci promovare pe anumite zone, iar online-ul iti ofera posibilitatea sa fii vizibil pentru cei din jurul tau.

Am stat intr-o zi la telefon sa iau comenzi, iar in a doua zi au inceput clientii sa posteze in online fotografii cu produsele noastre si am avut placuta surpriza sa constat ca in urmatoarea zi cam 80% din comenzi au fost de la clienti noi care nu ne cunosteau produsele, desi erau din zona, dar au vazut postarile si au decis sa cumpere. Deci avem nevoie de vizibilitate pentru a ne dezvolta si platforma E-commerce, cu posibilitatile multiple de promovare pe care le include, ne poate oferi acest lucru, ne poate oferi deschiderea de care avem nevoie pe piata.

In online, un producator, fie el si mic, daca isi face treaba corect, se poate lupta cu arme egale cu orisicine. Acolo nu mai vorbim de spatiul din raft, de bani alocati pe vanzari prin magazine fizice, de a semna acele contracte. De vreo 8 ani de zile imi doresc sa fim prezenti in marile retele, dar nu s-a intamplat si nu pentru ca nu as fi vrut, ci pentru ca de fiecare data cand mi s-a pus un contract in fata, eu trebuia sa il semnez exact cum era, fara sa pot modifica un lucru cat de mic si atunci am mers asa, pe distributia traditionala. Platforma online ne permite sa pastram valorile noastre si retetele traditionale, fara compromisuri, prin asigurarea lantului scurt si, in plus, avem posibilitatea sa ajungem cu produsele noastre si in zonele neaccesate pana in prezent.

interviu laktotrio erp ecommerce produse traditionale
“In utilaje, softuri si in oameni, fiecare ar trebui sa investeasca”

6. Ce mesaj aveti pentru producatori?


Gabriel Lemnariu: Mesajul meu ar fi urmatorul: sa nu renunte la ce au acum. Pe langa asta, ar trebui neaparat sa investeasca in tehnologie si in ceea ce inseamna prezenta in online pentru a vinde si prin acest canal. La fel de importante sunt investiile in utilaje potrivite pentru productie. Pentru Laktotrio am luat masuri in acest sens si am demarat procedurile de achizitie de masini frigorifice si alte echipamente.

Criza inseamna pericol, dar si oportunitate. In aceste vremuri, fiecare trebuie sa investeasca in tehnologie, dupa posibilitati. Prin urmare, recomand colegilor din Asociatia “Produs in Bucovina” si tuturor producatorilor din Romania sa se axeze pe oportunitati in aceasta perioada. In utilaje, softuri si oameni, fiecare ar trebui sa investeasca. Nu imi este frica sa investesc, chiar si in aceste conditii vitrege si recomand colegilor sa faca la fel.

Sa investeasca in oameni bine pregatiti si sa le dea salarii corecte ca sa nu mai plece in alte tari, pentru ca daca vor pleca, inapoi nu se vor mai intoarce. Prin toate aceste masuri isi vor mari capacitatea de productie, iar sumele investite li se vor intoarce insutit. Totodata, as vrea sa le mai transmit sa isi pregateasca si sa-si formeze din timp oameni care sa duca mai departe businessul, sa previna blocajele si sa pregateasca compania pentru viitor. Daca ai echipa langa tine, daca sunt oameni buni si pregatiti, sa reusesti nu e foarte greu.

Vezi cum se potrivesc solutiile Senior Software modelului tau de business!

7. Cum a decurs implementarea remote si ce rol are colaborarea cu Senior Software in planurile de viitor ale companiei Laktotrio?


Gabriel Lemnariu: Noi am avut o perioada mai aglomerata, iar echipa Senior Software s-a pliat dupa programul nostru. Se stie ca orice schimbare e primita mai greu de catre angajati. Istoricul mi-a aratat ca de fiecare data cand vrei sa schimbi ceva si chiar daca tu esti convins ca e o schimbare pozitiva, in prima faza angajatii sunt un pic reticenti si e o reactie de asteptat pentru ca ii scoti din zona de confort. La fel a fost si acum cand a venit vorba despre implementarea de la distanta, insa dupa primele doua sedinte au si uitat de aceste ganduri si au inteles ca lucrurile merg in directia buna. Speram sa continuam pe aceeasi directie.

Legat de planurile de viitor, avand in vedere ca suntem un producator cu distributie regionala, vrem sa trecem muntii cu Senior Software si sa fim prezenti la nivel national pentru ca este un furnizor capabil sa implementeze un astfel de proiect. Ne dorim ca Senior Software sa fie langa noi cu solutii.

Despre Laktotrio 2001 Prod

Cu o cifra de afaceri de 3,5 milioane euro, Laktotrio 2001 Prod este o companie din Horodniceni, judetul Suceava, care de aproape 20 de ani se ocupa cu productia de branzeturi si alte derivate din lapte, realizate dupa retete traditionale. Firma are o distributie regionala, produsele fiind comercializate in circa 500 de magazine fizice, cele mai reprezentative fiind sub marca “Produs in Bucovina”, asociatie din care fac parte 48 de producatori, printre care si Laktotrio.

Meniu
close-link
close-link
close-link
close-link