Interviu Sanovita.ro – noua platforma de vanzari online implementata de Senior Software

Interviu cu Adrian Buica, IT Manager in cadrul companiei Sano Vita

Cu o cifra de afaceri de peste 15 milioane de euro, Sano Vita este unul dintre cei mai cunoscuti distribuitori de alimente vegetariene din Romania, numarand patru puncte de lucru si peste 250 de angajati.
Compania foloseste un pachet unic de solutii software pentru automatizarea si managementul proceselor de business, ce include urmatoarele sisteme din portofoliul Senior Software:

Investitia i-a adus distribuitorului o gama larga de beneficii precum: triplarea vanzarilor online, procesarea rapida si corecta a comenzilor, o disciplina mai buna a angajatilor, trasabilitate completa si vizibilitate mai mare pe piata.

Mai multe despre schimbarile aparute dupa utilizarea sistemelor Senior Software ne-a povestit Adrian Buica, IT Manager in cadrul companiei Sano Vita.

1. Ce v-a determinat sa implementati un pachet de solutii software si de ce ati ales sa colaborati cu echipa Senior Software?

Adrian Buica: Odata cu cresterea si dezvoltarea companiei Sano Vita, a aparut necesitatea implementarii unui sistem informatic care sa ofere solutii customizate, atat pentru departamentele de vanzari, marketing, si gestiune, cat si pentru cele de achizitii, productie, analiza date si logistica.

Manager sano vita

Adrian Buica – IT Manager, Sano Vita

De exemplu in zona de logistica, odata cu cresterea numarului de comenzi a fost nevoie de un sistem IT actualizat care sa faciliteze accesul rapid la stocuri si, in acelasi timp, sa simplifice procesul de inventariere.

De asemenea, realizarea unei analize necesita timpi mari de executie. Aveam nevoie de rapoarte generate rapid, pe baza unor informatii corecte, complete si actualizate in timp real, care sa ajute si sa imbunatateasca capacitatea echipei de management in luarea deciziilor de business.

In ultimii ani, in Romania, comertul online este in continua expansiune, crescand constant. In acest context, s-a impus achizitionarea si dezvoltarea unei platforme online, respectiv www.sanovita.ro, care sa creasca vizibilitatea produselor pe piata, venind astfel si in intampinarea nevoilor clientilor.

Comandand online, clientii au avantajul unei metode rapide si comode de a face cumparaturi, evitand aglomeratia din magazine. Totodata, acestia economisesc timp, beneficiind astfel de o oferta variata de produse si servicii conexe cu valoare adaugata precum livrarea in siguranta la domiciliu.

Acestea fiind spuse, am ales sa colaboram cu Senior Software pentru ca ne-am dorit un partener din Romania care sa ne asigure suport oricand este necesar si care sa ne ofere softuri personalizabile si scalabile, astfel incat sa sustina extinderea businessului.

2. Ce schimbari ati inregistrat dupa implementarea solutiei E-commerce?

Adrian Buica: In majoritatea cazurilor reusim sa livram comenzile a doua zi dupa plasarea lor si asta pentru ca nu mai introducem comenzile manual. Clientul intra pur si simplu pe site-ul sanovita.ro, adauga produsele in cos si plaseaza comanda, iar informatiile sunt transmise mai departe in sistem si comanda este procesata imediat.

In urma automatizarii, informatiile sunt transmise fara erori, timpul de procesare a comenzilor e mult mai scurt, iar volumul de vanzari a crescut pe zona de online. In prezent, datorita vizibilitatii crescute, avem comenzi din toate zonele tarii si o legatura mai stransa cu clientii.

Noua platforma sanovita.ro pastreaza istoricul cosului de cumparaturi si ne ofera posibilitati variate de promovare – trimitere de materiale informative, promotii si realizare de recomandari pe baza istoricului de comenzi.

sano vita

3. Ce imbunatatiri a adus solutia SeniorERP?

Adrian Buica: Implementarea solutiei ERP a produs o diferenta benefica. SeniorERP a contribuit la cresterea productivitatii angajatilor, dezvoltand un mediu de lucru eficient si facilitand comunicarea intre departamente cu privire la planificarea fiecarei etape din procesul de lucru. A fost o schimbare importanta pentru dezvoltarea companiei Sano Vita.

De asemenea, legat de organizarea si urmarirea procesului de vanzare si accesul la informatii, am obtinut o trasabilitate completa, plecand de la plasarea comenzii si pana la livrarea produselor. Putem sti in orice moment care este stadiul comenzii.

4. Cum a influentat SeniorVisualBI procesele de analiza si raportare?

Adrian Buica: Procesul decizional s-a imbunatatit categoric datorita generarii rapide si cu acuratete a situatiilor trimestriale si a rapoartelor lunare. La ora actuala, avem acces usor la informatii exacte intr-un timp foarte scurt si putem afla in orice moment, orice informatie dorim.

Solutia ne permite sa facem, pe langa rapoarte detaliate, și o serie de analize complexe, toate acestea fiind de un real folos in planificarea strategica. Acum ne putem baza pe aceste cifre si stim exact in ce directie sa mergem si unde trebuie sa facem modificari pentru a imbunatati activitatea si a fi mai aproape de clientii nostri.

Spre exemplu, am facut o analiza cu privire la dispersia geografica a clientilor nostri si am aflat in ce zone exista o cerere mai mica a produselor noastre si care sunt zonele cu potential crescut. In baza acestor rezultate am putut lua masurile potrivite de business, in senul ca ne-am orientat resursele acolo unde am inregistrat o cerere ridicata si acest lucru a avut rezultate.

“Procesul decizional s-a imbunatatit categoric datorita generarii rapide si cu acuratete a situatiilor trimestriale si a rapoartelor lunare

5. Ce schimbari a produs implementarea solutiei WMS?

Adrian Buica: Anterior implementarii, deoarece operatiunile de picking se desfasurau manual, inregistram destul de des erori umane. De exemplu se pregatea o comanda pentru un client, iar la livrarea acesteia apareau diverse situatii legate de produse usor deteriorate, in plus etc. Aceste cazuri au fost rezolvate, insa noi nu aveam o imagine clara asupra acestor erori, iar acest lucru ne afecta relatiile cu clientii.

Dupa ce am implementat WMS, am eliminat in mare parte aceste erori. In plus, datorita functiilor de supraveghere/monitorizare si a inregistrarilor salvate in sistem, putem sti oricand ce produse s-au livrat, ora si minutul cand au fost pregatite comenzile.

In depozit, identificarea produselor se face mult mai usor acum, datorita optimizarii spatiului si a depozitarii inteligente, a modului in care au fost asezate produsele la raft. Chiar si un angajat nou poate sa gaseasca produsul dorit imediat, deoarece i se arata pe terminal locatia produsului si traseul cel mai scurt. E foarte simplu. Am redus timpii de picking, crescand astfel numarul de

comenzi procesate si productivitatea. Poti sa vezi in timp real cate linii sunt procesate de fiecare angajat in parte. In plus, instruirea noilor angajati se face mult mai rapid – dureaza maxim 1-2 zile sa se obisnuiasca cu sistemul, fata de cateva saptamani pe care le pierdeam inainte de a folosi sistemul WMS.

6. Ce beneficii ati semnalat in urma implementarii solutiei SFA?

sano vita magazin

Adrian Buica: Solutia SFA ne-a permis sa orientam reprezentantii de vanzari catre zonele cu cerere mai ridicata si sa conturam strategii pentru zonele in care cererea era mai scazuta, astfel incat sa inregistram cresteri si in aceste segmente.

Mai mult, si cu SFA am redus destul de mult timpii de procesare a comenzilor. Reprezentantii de vanzari Sano Vita nu mai trebuie sa sune din teritoriu pentru a da comanda. Acum, agentul ajunge la client, introduce comanda in sistem si aceasta nu trebuie sa mai treaca printr-un alt departament pana sa ajunga in depozit ca sa fie procesata. Cu SFA, orice informatie este procesata direct de pe teren, fara erori, fiecare comanda fiind preluata imediat in sistem, fara intermediari.

7. Ce asteptari aveti de la solutia CPM?

Adrian Buica: Ne-am decis sa achizitionam aceasta solutie din dorinta de a avea o viziune de ansamblu mult mai clara asupra proceselor de bugetare.

Optimizarea costurilor si cresterea profitabilitatii ne vor ajuta sa sporim eficienta companiei, de la nivel de management pana la produsul final livrat clientului. Concomitent, activitatea fiecarei pozitii din cadrul companiei poate fi imbunatatita, astfel incat rezultatul final obtinut sa fie axat permanent pe calitatea produsului oferit clientilor nostri.

Despre Sano Vita

Infiintata in 1995, Sano Vita se numara printre primele afaceri care au introdus in Romania fulgii de cereale si produsele vegetale nemodificate genetic. In prezent, portofoliul companiei include o gama vasta de cereale si preparate din produse vegetale, distribuite prin reteaua proprie. Printre produsele Sano Vita introduse pe piata se numara: berea de ghimbir, laptele de soia, pateul de linte. Cu o cifra de afaceri de peste 15 milioane de euro, compania are patru puncte de lucru si peste 250 de angajati.

Meniu
close-link
close-link
close-link
close-link