Magazinul ideal – ce este si cum te poate ajuta sa castigi la raft

Ce este magazinul ideal?

Din perspectiva ta ca jucator in piata de FMCG, conceptul se refera la acel punct de vanzare – magazin, supermarket, hipermarket, etc. care atinge sau chiar depaseste obiectivele financiare.

Din punctul de vedere al unui consumator, raspunsul la aceasta intrebare este destul de diferit. Acesta vrea un spatiu comercial care sa-l atraga si in care sa gaseasca cu usurinta produsele dorite atunci cand le cauta. Atmosfera magazinului ar trebui sa faciliteze si nu sa descurajeze vanzarile.

Pot fi ambele perspective atinse?

Pentru a satisface ambele nevoi ar trebui sa evaluezi experienta anterioara a consumatorilor brandurilor tale intr-un anumit magazin si apoi sa planifici in consecinta. Chiar si inainte de livrarea produselor, lucrand impreuna cu partenerii de pe lantul logistic – retaileri, furnizori de servicii logistice sau de merchandising etc., vei putea maximiza ROI prin luarea de decizii informate referitoare la stocuri, sortimente de produse si aranjarea acestora in magazin.

Astfel de decizii informate te aduc mai aproape de magazinul ideal, similar cu cel din schema de mai jos:

Cum obtii magazinul ideal?

Pentru a castiga la raft nu este suficient ca produsele tale sa fie prezente in magazin, ci trebuie sa fie aranjate adecvat si sa fie insotite de mesaje promotionale specifice.

Multi producatori si distribuitori de bunuri de larg consum se bazeaza pe principiul unui singur model potrivit pentru fiecare magazin. Insa, o astfel de abordare nu este productiva pentru ca magazinele nu sunt identice, existand diferente notabile ce tin nu doar de regiune, ci si de publicul tinta, tipul canalului de desfacere si de specificul retailerului.

Implementarea corecta a conceptului presupune definirea de strategii si obiective adaptate particularitatilor fiecarui magazin, adica raspunsuri la intrebari precum:

1. Care este sortimentul de produse ideal pentru acest magazin?

2. Care sunt strategiile promotionale si preturile ideale?

3. Care este pozitia ideala pentru produsul nostru?

4. Care este aranjamentul ideal al produselor?

5. Cum arata o comanda ideala?

Pentru a intelege ce inseamna „ideal” in fiecare caz, trebuie sa folosesti informatii nu doar de la punctul de vanzare, ci si de pe intregul lant logistic, astfel incat sa poti defini obiective specifice. Mai mult, datele demografice si cercetarile de piata referitoare la obiceiurile de consum te vor ajuta sa obtii o imagine completa asupra modului in care arata magazinul ideal.

Magazinul ideal = atunci cand consumatorul gaseste produsul potrivit, in stoc, la momentul potrivit si la pretul potrivit.

magazinul ideal - integrare completa pentru a castiga la raft

“Magazinul ideal” trebuie sa fie unul din punctele forte ale brandului tau si parte a strategiei companiei. Abia apoi poate fi tradus in obiective si actiuni specifice pentru fiecare echipa implicata – management, vanzari, marketing, logistica, si sustinut de instrumentele si tehnologiile potrivite. Rezultatul final este bine meritat – vei castiga de fiecare data la raft.

“e-Transport, sistemul national pentru monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat, precum legume, fructe, bauturi alcoolice, produse minerale, imbracaminte si incaltaminte, a devenit obligatoriu incepand cu 1 iulie 2022, dar aplicarea amenzilor pentru neconformare a fost amanata pana la data de 1 octombrie 2022…”. Citeste articolul e-Transport – RO e Transport: Sistemul de monitorizare pentru bunurile cu risc fiscal ridicat.

Afla cum poti obtine maximul de rezultate
din timpul petrecut in magazin.

close-link
close-link
close-link
close-link