Black Friday 2020


Cum pregatesti depozitul pentru cel mai mare eveniment de shopping?

Recorduri Black Friday 2019

500 milioane lei

Vanzari raportate de unii retaileri

250 produse

Produse comandate in numai o secunda

1,2 miliarde lei

Tranzactii totale in 24 ore

738 lei

Media unei tranzactii

Magazinul online e pregatit. Dar in depozit cum merge?


Nu este niciodata prea devreme sa te pregatesti pentru Black Friday, mai ales intr-un an in care toata lumea s-a saturat deja de surprize!

Pentru a fi pregatit pentru Black Friday 2020, trebuie sa verifici din timp partea tehnica a platformei de ecommerce si sa fii proactiv. Insa, chiar daca magazinul tau online arata perfect, ce te faci cand operatiunile din depozit nu merg asa cum ar trebui si nu se sincronizeaza cu platforma de e-commerce?

Depozitul tau are nevoie de un "face lift" inainte de Black Friday 2020?


Daca stii ca operatiunile din depozitul tau sunt greoaie sau lente, nu este prea tarziu pentru a face imbunatatiri inainte de cel mai mare eveniment de shopping al anului: Black Friday 2020.

Incepe cu o analiza a operatiunilor curente din depozit, astfel incat sa poti identifica domeniile de imbunatatit. Pentru aceasta analiza, este important sa raspunzi la urmatoarele intrebari:

  1. In cat timp ajunge o comanda la usa clientului din momentul in care este plasata?
  2. Cat dureaza pregatirea si ambalarea articolelor?
  3. Cat timp petrece personalul din depozit selectand articole pentru comenzi individuale?
  4. Unele stocuri/produse din depozit au o viteza mai mare de rotatie; ce factori influenteaza aceste vanzari?

8 aspecte pe care sa le ai in vedere pentru a optimiza depozitul pentru Black Friday 2020

Viteza de rotatie a produselor

Plaseaza cele mai vandute produse in apropierea statiilor de ambalare pentru a elimina deplasarile inutile.

Latimea culoarelor

Pastreaza culoarele suficient de largi pentru a permite deplasarea stivuitoarelor, fara sa cresti timpul de deplasare.

Produsele in exces

Elimina produsele nevandabile pentru a face loc articolelor cu vanzare mai rapida, evitand aglomerarea depozitului.

Rafturile si cosurile de depozitare

Dimensiunile si organizarea rafturilor, precum si cosurile utilizate contribuie la cresterea vitezei de pregatire a comenzilor.

Spatiul vertical

Utilizarea spatiului vertical poate imbunatati aspectul depozitului, maximizand folosirea eficienta a spatiului disponibil.

Etichetele produselor

Etichetele aplicate corespunzator permit identificarea mai rapida a produselor si pot oferi diverse detalii despre acestea.

Softul de gestiune a depozitului

Softul WMS pentru managementul depozitelor contribuie la automatizarea proceselor si trasabilitatea stocurilor.

Strategia de picking si ambalare

Modalitatea corecta de picking si ambalare este aceea care serveste cel mai bine nevoile companiei tale.

8 metode simple pentru imbunatatirea proceselor de picking si ambalare, inainte de Black Friday 2020

Pickingul si ambalarea sunt o parte esentiala a procesului de finalizare a comenzilor. Viteza si precizia cu care se realizeaza aceste etape joaca un rol cheie atunci cand vine vorba de reducerea costurilor, imbunatatirea eficientei si asigurarea satisfactiei clientilor. Iata cateva propuneri usor de implementat pentru imbunatatirea acestor procese:

Cel mai bun mod de a optimiza procesul de picking si ambalare este sa proiectezi depozitul pentru o eficienta maxima:

  • Plaseaza produsele cele mai vandute cel mai aproape de statiile de ambalare.
  • Depoziteaza articolele care sunt adesea vandute impreuna in zone de depozitare apropiate.
  • Aranjeaza stocul de produse de la cele mai vandute la cele mai putin vandute.

O alta strategie de stocare pe care ai putea sa o iei in considerare se numeste slotting – determinarea locurilor in care ar trebui depozitate articolele in zona de picking atat pe baza popularitatii lor, cat si a apropierii lor de punctul de plecare, pentru a reduce timpul de pregatire a coletului.

In plus, poti sa depozitezi articole la o inaltime in care pickerii nu trebuie sa se aplece sau sa se intinda si poti sa lasi spatiu intre produse pentru a preveni aglomeratia.

Atunci cand clientii comanda un produs care nu este pe stoc, exista un risc ridicat ca acestia sa anuleze comanda si / sau sa nu mai plaseze comenzi in viitor.

Un sistem de management al depozitului nu numai ca te poate ajuta sa gestionezi stocul curent, dar poate timite alerte atunci cand stocul se epuizeaza sau chiar sa efectueze automat comenzi pentru articole populare.

Afla chiar acum daca ai nevoie de o solutie software specializata! Solicita o sesiune de consultanta logistica!

BONUS – 4 feluri in care poti creste numarul de comenzi finalizate pentru Black Friday 2020

Imbunatatirea proceselor de picking si ambalare este doar o piesa a puzzle-ului. Finalizarea comenzii este un proces complex format din mai multe etape care au loc pentru a atinge un obiectiv comun – trimiterea comenzii de la depozit la client intr-un mod rapid si eficient. Iata 4 sfaturi care te vor ajuta sa cresti numarul de comenzi finalizate:

01
Investeste

Implementarea unui sistem WMS iti poate aduce beneficii precum: 100% trasabilitate, 99% acuratete a stocului, 98% acuratete a livrarilor, 60% scadere a retururilor.

02
Automatizeaza

Procesarea comenzilor este un proces cu mai multe etape si, automatizand cat mai multe activitati, poti creste viteza si precizia, precum si erorile umane.

03
Reevalueaza

Pe masura ce compania ta creste si se schimba, poate fi necesar sa reevaluezi si sa schimbi metoda de picking (pick by order, multiple-order picking, group/batch picking etc.)

04
Integreaza

Utilizand o solutie moderna care permite integrarea cu alte sisteme utilizate de furnizori sau cu serviciile de curierat, poti urmari mai eficient stocuri, intarzieri, comenzi.

Lasam clientii sa vorbeasca pentru noi
Vezi ce spun alte companii din industrie!

Beneficiul pe care l-am resimtit imediat dupa Go Live a fost usurinta cu care oamenii din depozit identifica produsele. Timpii de inventariere au scazut cu cel putin 50%, iar prin reorganizarea depozitului s-a obtinut optimizarea spatiului cu cel putin 30%. Am castigat timp, prin urmare, am castigat bani.

logo-marvel-wms-bfBogdan Spatariu, Manager Operatiuni Marvel (protectstore.ro)

Printre beneficiile masurate, putem enumera cresterea spatiului de depozitare cu 15% si a productivitatii angajatilor cu 25%. De asemenea, a crescut viteza de prelucrare si transmitere a datelor. In plus, acuratetea pickingului s-a imbunatatit foarte mult, iar greselile din timpul colectarii produselor au scazut sub 1%.

logo-delaco--wms-bfIldiko Uzoni, Logistics Manager Delaco

Implementarea WMS-ului a eficientizat activitatea in depozit cu aproximativ 30%. S-au redus timpii de lucru pe toate operatiunile: picking, preluarea marfii, transferurile de stocuri. Mai mult, numarul livrarilor a crescut cu 35%, iar comenzile s-au onorat in timpii promisi pe site, cu aceeasi echipa in depozit.

logo-libris-wms-bfLaura Teposu, Business Development Director Libris.ro

Odata cu implementarea sistemului WMS, angajatilor nostri le este destul de usor sa pregateasca comenzile, stiu de la bun inceput la ce rand, nivel sau etaj sa se duca pentru a pregati coletele. Astfel, reusim sa onoram in totalitate comenzile si sa avem o acuratete cat mai mare a stocurilor.

logo-ocean-fish-wms-bfMarius Trifu, CEO Ocean Fish

Cel mai palpabil beneficiu se vede la numarul de linii de comanda dintr-o zi. Cu WMS-ul am inregistrat intr-o perioada de varf si 12.000 de linii operate, fata de 7.500 inainte de implementare. Diferentele sunt majore, mai ales pe controlul stocului si vizibilitate asupra activitatilor din depozit.

logo-royal-computers-wms-bfGeorge Samoila, Director Logistica Royal Computers

Cu solutia WMS expediem 80% din comenzi in aceeasi zi in care intra. Intervalul de timp, din momentul in care se plaseaza o comanda si pana cand produsul este pregatit de livrare, este foarte scurt. Sunt cazuri in care procesam comanda chiar si in 15 minute.

logo-miababy-wms-bfCatalin Vladescu, CTO Miababy.ro

Clienti Senior Software

Afla mai multe detalii!
Solicita o sesiune de Consultanta Gratuita pentru depozit!

Meniu

Vrei sa aduci imbunatatiri in depozit si nu stii sigur daca ai nevoie de o solutie software specializata?
Te putem ajuta cu o sesiune de consultanta logistica gratuita! Lasa-ne datele de contact si te sunam noi!
close-link
close-link
close-link
close-link
close-link