Black Friday


Depozitul tau este pregatit pentru cel mai mare eveniment de shopping?

Magazinul online e pregatit. Dar in depozit cum merge?


Succesul campaniilor online de Black Friday depinde in primul rand de performanta solutiei ecommerce pe care o detii.

Pentru a fi pregatit pentru Black Friday, trebuie sa verifici din timp partea tehnica a platformei de ecommerce si sa fii proactiv. Insa, chiar daca magazinul tau online arata perfect, ce te faci cand operatiunile din depozit nu merg asa cum ar trebui si nu se sincronizeaza cu platforma de e-commerce?

Depozitul tau este pregatit pentru Black Friday?


Daca stii ca operatiunile din depozitul tau sunt greoaie sau lente, este absolut necesar sa le aduci imbunatatiri pentru a putea participa cu succes la cel mai mare eveniment de shopping al anului.

Incepe cu o analiza a operatiunilor curente din depozit, astfel incat sa poti identifica domeniile de imbunatatit. Pentru aceasta analiza, este important sa raspunzi la urmatoarele intrebari:

  1. In cat timp ajunge o comanda la usa clientului, din momentul in care este plasata?
  2. Cat dureaza pregatirea si ambalarea articolelor?
  3. Cat timp petrece personalul din depozit selectand articole pentru comenzi individuale?
  4. Unele stocuri/produse din depozit au o viteza mai mare de rotatie; ce factori influenteaza aceste vanzari?

8 ASPECTE PE CARE SA LE AI IN VEDERE PENTRU A OPTIMIZA DEPOZITUL pentru Black Friday

Viteza de rotatie a produselor

Plaseaza cele mai vandute produse in apropierea statiilor de ambalare pentru a elimina deplasarile inutile.

Latimea culoarelor

Pastreaza culoarele suficient de largi pentru a permite deplasarea stivuitoarelor, fara sa cresti timpul de deplasare.

Produsele in exces

Elimina produsele nevandabile pentru a face loc articolelor cu vanzare mai rapida, evitand aglomerarea depozitului.

Rafturile si cosurile de depozitare

Dimensiunile si organizarea rafturilor, precum si cosurile utilizate contribuie la cresterea vitezei de pregatire a comenzilor.

Spatiul vertical

Utilizarea spatiului vertical poate imbunatati aspectul depozitului, maximizand folosirea eficienta a spatiului disponibil.

Etichetele produselor

Etichetele aplicate corespunzator permit identificarea mai rapida a produselor si pot oferi diverse detalii despre acestea.

Softul de gestiune a depozitului

Softul WMS pentru managementul depozitelor contribuie la automatizarea proceselor si trasabilitatea stocurilor.

Strategia de picking si ambalare

Modalitatea corecta de picking si ambalare este aceea care serveste cel mai bine nevoile companiei tale.

8 metode simple de imbunatatire a proceselor de picking si ambalare, pentru Black Friday

Pickingul si ambalarea sunt o parte esentiala a procesului de finalizare a comenzilor. Viteza si precizia cu care se realizeaza aceste etape joaca un rol cheie atunci cand vine vorba de reducerea costurilor, imbunatatirea eficientei si asigurarea satisfactiei clientilor. Iata cateva propuneri, usor de implementat, pentru imbunatatirea acestor procese:

Cel mai bun mod de a optimiza procesul de picking si ambalare este sa proiectezi depozitul pentru o eficienta maxima:

  • Plaseaza produsele cele mai vandute cel mai aproape de statiile de ambalare.
  • Depoziteaza articolele care sunt adesea vandute impreuna in zone de depozitare apropiate.
  • Aranjeaza stocul de produse de la cele mai vandute la cele mai putin vandute.

O alta strategie de stocare pe care ai putea sa o iei in considerare se numeste slotting – determinarea locurilor in care ar trebui depozitate articolele in zona de picking atat pe baza popularitatii lor, cat si a apropierii lor de punctul de plecare, pentru a reduce timpul de pregatire a coletului.

In plus, poti sa depozitezi articole la o inaltime in care pickerii nu trebuie sa se aplece sau sa se intinda si poti sa lasi spatiu intre produse pentru a preveni aglomeratia.

Asigura-te ca materialele de care au nevoie pickerii si cei care ambaleaza colete sunt bine organizate si usor de accesat.

Podelele trebuie mentinute curate si gunoaiele trebuie indepartate frecvent pentru a evita accidentele.

Cand primesti marfa noua, aceasta trebuie sa fie plasata in aceeasi zona de fiecare data pentru picking si ambalare usoara.

Modalitatea potrivita de stocare poate creste eficienta si precizia, in timp ce strategia gresita poate incetini activitatile.

Daca lucrezi cu stocuri mari si ai o varietate mare de produse, implementarea unei strategii de slotting poate fi cea mai buna.

Nu uita ca e posibil sa fie nevoie de revizuirea strategiei de stocare din cand in cand si pot fi necesare ajustari sezoniere pentru a tine pasul cu modificarile cererii.

Chiar daca folosesti un soft de gestiune a depozitelor, este important sa te asiguri ca fiecare comanda este verificata inainte de a fi trimisa.

O atentie sportita te ajuta sa eviti costurile de expediere a returului, reexpediere a unui alt articol si, eventual, pierderea unui client in acest proces.

Atunci cand clientii comanda un produs care nu este pe stoc, exista un risc ridicat ca acestia sa anuleze comanda si / sau sa nu mai plaseze comenzi in viitor.

Un sistem de management al depozitului nu numai ca te poate ajuta sa gestionezi stocul curent, dar poate timite alerte atunci cand stocul se epuizeaza sau chiar sa efectueze automat comenzi pentru articole populare.

Daca in compania ta inca se folosesc liste de picking tiparite, ai putea pierde mult timp si bani, iar riscul erorilor umane creste semnificativ.

Intr-un sistem pick-to-light, picker-ul scaneaza codul de bare de pe eticheta cutiei, iar afisajul digital de pe cosul de preluare va arata articolul si cantitatea care trebuie luate.

Cu sistemele de picking vocal, un operator ofera instructiuni de picking prin casti. Ambele sisteme pot fi utilizate pentru eficientizarea procesului de picking intr-un depozit.

Desi procesul de picking este destul de simplu, trebuie sa instruiesti personalul pentru a-si indeplini sarcinile in conditii de siguranta, precis si eficient.

Articolele din fiecare comanda trebuie atinse o singura data – plasati articolele direct in cutii de expediere in loc de cosuri sau carucioare, pentru a reduce riscul de eroare.

Pe langa instruirea personalului, este important sa oferi si stimulente. Cand angajatii se simt apreciati si recompensati pentru munca lor, sunt mai predispusi sa-si indeplineasca bine slujbele si sa ramana loiali mai mult timp.

Luarea unor decizii inteligente cu privire la materialul de ambalare te poate ajuta sa controlezi costurile si sa imbunatatesti viteza si eficienta transportului si a livrarii.

Gaseste strategia optima de ambalare care minimizeaza materialul inutil, precum si dimensiunile finale ale pachetului.

Afla chiar acum daca ai nevoie de o solutie software specializata! Solicita o demonstratie personalizata!

BONUS – 4 feluri in care poti creste numarul de comenzi finalizate pentru Black Friday

Imbunatatirea proceselor de picking si ambalare este doar o piesa a puzzle-ului. Finalizarea comenzii este un proces complex format din mai multe etape care au loc pentru a atinge un obiectiv comun – trimiterea comenzii de la depozit la client intr-un mod rapid si eficient. Iata 4 sfaturi care te vor ajuta sa cresti numarul de comenzi finalizate:

01
Investeste

Implementarea unui sistem WMS iti poate aduce beneficii precum: 100% trasabilitate, 99% acuratete a stocului, 98% acuratete a livrarilor, 60% scadere a retururilor.

02
Automatizeaza

Procesarea comenzilor este un proces cu mai multe etape si, automatizand cat mai multe activitati, poti creste viteza si precizia, precum si erorile umane.

03
Reevalueaza

Pe masura ce compania ta creste si se schimba, poate fi necesar sa reevaluezi si sa schimbi metoda de picking (pick by order, multiple-order picking, group/batch picking etc.)

04
Integreaza

Utilizand o solutie moderna care permite integrarea cu alte sisteme utilizate de furnizori sau cu serviciile de curierat, poti urmari mai eficient stocuri, intarzieri, comenzi.

Lasam clientii sa vorbeasca pentru noi
Vezi ce spun alte companii din industrie!

Beneficiul pe care l-am resimtit imediat dupa Go Live a fost usurinta cu care oamenii din depozit identifica produsele. Timpii de inventariere au scazut cu cel putin 50%, iar prin reorganizarea depozitului s-a obtinut optimizarea spatiului cu cel putin 30%. Am castigat timp, prin urmare, am castigat bani.

logo-marvel-wms-bfBogdan Spatariu, Manager Operatiuni Marvel (protectstore.ro)

Printre beneficiile masurate, putem enumera cresterea spatiului de depozitare cu 15% si a productivitatii angajatilor cu 25%. De asemenea, a crescut viteza de prelucrare si transmitere a datelor. In plus, acuratetea pickingului s-a imbunatatit foarte mult, iar greselile din timpul colectarii produselor au scazut sub 1%.

logo-delaco--wms-bfIldiko Uzoni, Logistics Manager Delaco

Implementarea WMS-ului a eficientizat activitatea in depozit cu aproximativ 30%. S-au redus timpii de lucru pe toate operatiunile: picking, preluarea marfii, transferurile de stocuri. Mai mult, numarul livrarilor a crescut cu 35%, iar comenzile s-au onorat in timpii promisi pe site, cu aceeasi echipa in depozit.

logo-libris-wms-bfLaura Teposu, Business Development Director Libris.ro

Odata cu implementarea sistemului WMS, angajatilor nostri le este destul de usor sa pregateasca comenzile, stiu de la bun inceput la ce rand, nivel sau etaj sa se duca pentru a pregati coletele. Astfel, reusim sa onoram in totalitate comenzile si sa avem o acuratete cat mai mare a stocurilor.

logo-ocean-fish-wms-bfMarius Trifu, CEO Ocean Fish

Cel mai palpabil beneficiu se vede la numarul de linii de comanda dintr-o zi. Cu WMS-ul am inregistrat intr-o perioada de varf si 12.000 de linii operate, fata de 7.500 inainte de implementare. Diferentele sunt majore, mai ales pe controlul stocului si vizibilitate asupra activitatilor din depozit.

logo-royal-computers-wms-bfGeorge Samoila, Director Logistica Royal Computers

Cu solutia WMS expediem 80% din comenzi in aceeasi zi in care intra. Intervalul de timp, din momentul in care se plaseaza o comanda si pana cand produsul este pregatit de livrare, este foarte scurt. Sunt cazuri in care procesam comanda chiar si in 15 minute.

logo-miababy-wms-bfCatalin Vladescu, CTO Miababy.ro

close-link
close-link
close-link
close-link