Identificarea eficienta a problemelor operationale din Supply Chain – Actiuni imediate pentru companii

Aprovizionare | Distributie | Planificare stocuri | Digitalizare

Identificarea eficienta a problemelor operationale din Supply Chain


Articol scris de Dr. Ec. George Ogrinja – Director Supply Chain, Profesor asociat Facultatea de Cibernetica, Statistica si Informatica Economica, ASE Bucuresti.

Daca in articolul anterior am discutat despre etapele de elaborare a strategiei unui SC rezilient, astazi vorbim despre cum putem identifica in mod eficient problemele operationale care provoaca disfunctionalitati, amenintari sau vulnerabilitati, precum si actiuni imediate pe care le putem realiza.

In etapa de identificare eficienta a provocarilor, vom colecta intr-un registru al problemelor operationale informatiile necesare pentru identificarea disfunctionalitatilor, amenintarilor si vulnerabilitatilor din Supply Chain (SC).

Disfunctionalitate

Eveniment care se produce in urma atacului unei amenintari in punctul vulnerabil al sistemului.

Amenintare

Eveniment care are potentialul de a provoca daune companiei.

Vulnerabilitate

Punct slab din reteaua lantului logistic in care compania ar putea fi expusa si exploatata.

Registrul cu probleme operationale

Pentru definirea corecta a unei probleme operationale trebuie sa tinem seama de urmatoarele categorii de informatii:

ID problema – numar / cod unic de identificare

Descriere problema – ce s-a intamplat sau are un potential mare sa se intample

Tip problema – disfunctionalitate / amenintare / vulnerabilitate

Persoane afectate – grupuri de persoane / structuri organizationale

Persoana care identifica problema – nume si functie persoana care a sesizat evenimentul

Persoana responsabila – nume si functie persoana responsabila pentru initierea actiunilor de redresare

Automatizare si eficienta in SCM

Afla cum te pot ajuta sistemele integrate pentru gestiunea afacerii de la Senior Software sa treci peste noile provocari din zona de SCM!

Aprovizionare si ofertare:
Actiuni imediate pentru gestionarea problemelor

01

Initierea unor acorduri asupra nivelului de servire a produselor cu volum mare de vanzare

Potrivite pentru furnizorii care nu sunt adaptibili cerintelor pietei, pentru a-i asigura ca veti transmite constant comenzi de aprovizionare. Ajutati astfel furnzorii la elaborarea corecta a planului de productie sau aprovizionare.

02

Determinarea modului de stabilire a politicii de customer service in caz de dezastru

Aflati ce produse ale furnizorului aveti in stoc, unde sunt depozitate, ce produse aveti in tranzit, care sunt datele planificate pentru receptia produselor.

03

Identificarea surselor alternative de aprovizionare

Pentru suplimentarea ofertei de produse in cazul furnizorilor care isi opresc sau reduc productia / livrarile din diverse cauze pandemice.

04

Revizuirea portofoliul general de produse

Recomandam simplificarea gamei de produse din clasele B si C pentru a creste acuratetea prognozei cererii pe o piata volatila. Evitati astfel excesul de stoc pentru produsele cu miscare lenta, imobilizarile financiare si costurile de depozitare. Largirea portofoliului cu produse de substitutie se poate face, dar numai pentru produsele din clasa A, care asigura un volum mare al vanzarilor.

Supply Chain program de gestiune wms SCM bg-mic-new

Distributie si livrare – Actiuni imediate pentru gestionarea problemelor

Redirectionarea fluxului de produse / materiale – rute alternative si costuri adiacente.

Vanzarea produselor direct catre clientul final – pentru distributia de tip B2C.

Distributia produselor pe multiple canale de vanzari – cu flota disponibila sau cu externalizarea serviciilor de transport.

Adaptarea si realocarea flotei si soferilor – de la afacerile devenite neesentiale in pandemie la afacerile esentiale din industria alimentara, a bauturilor, medicala, IT si industria suport.

Dezvoltarea serviciilor contactless si a serviciilor multiple de transport.

Utilizarea unui sistem TMS (Transport Management System) care permite planificarea curselor de transport, managementul flotei, verificarea si validarea la plata a facturilor de transport pentru furnizorii 3PL.

Schimbarea / adaptarea procesului de ambalare a produselor pentru a respecta noile reglementari de siguranta sanitara.

Planificare si control stocuri – Actiuni imediate pentru gestionarea problemelor

Intensificarea colaborarii cu clientii pentru actualizarea frecventa a comenzilor cu cerere anticipata.

Initierea proceselor colaborative CPFR (Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment) pentru planificarea comuna a cererii prognozate prin schimbul de informatii cu clientii cheie despre cerintele pietei.

Cresterea vizibilitatii asupra stocurilor din retea, pentru comunicarea in timp real catre clientii cheie a stocurilor de produse lipsa.

Stabilirea / activarea procedurilor de servire a clientilor in cazul lipsei de produse (FIFO, in functie de relatiile istorice sau volumul afacerilor).

Analiza contractelor si a obligatiilor legale fata de client. Pentru evitarea penalizarilor de intarziere a livrarilor, comunicati clar clientilor orice intarzieri potentiale inainte si in momentul achizitiei.

Initierea actiunilor de renegociere a obligatiilor contractuale: termene de plata, acorduri SLA de servire, penalitati etc.


Digitalizare – Actiuni imediate pentru gestionarea vulnerabilitatilor

Vizibilitate interna, intre departamentele companiei, si externa, intre partenerii SC

Extinderea accesului in sistemele IT & Software la informatii actualizate in timp real va permite:

Implementarea schimbarilor interne impuse de munca in schimburi, echipe care opereaza in spatii separate si distantate fizic, conform normelor sanitare

Cresterea productivitatii muncii la distanta pentru activitatile de planificare colaborativa si monitorizare a performantelor proceselor operationale

Colaborarea si coordonarea intre structurile organizationale ale companiilor partenere

Adaptabilitate, Flexibilitate – Agilitate

Activitatile de relocare rapida a activelor logistice si a stocurilor, precum si dezechilibrele dintre cerere si oferta au fost accelerate de provocarile aduse de pandemie. Astfel, sunt necesare instrumente IT moderne de analiza si fundamentare a deciziilor de aprovizionare, managementul cererii si controlul stocurilor.

Agilitatea asigura unui Supply Chain viteza de reactie rapida la schimbarile dinamice ale cerintelor de consum.

In plus, adaptabilitatea si flexibilitatea trebuie sa fie pe primul loc pentru gestionarea eficienta a momentelor volatile si reducerea vulnerabilitatilor unui Supply Chain.

Investitii in sisteme software performante, de incredere

Alegeti solutii IT&Software integrate, adaptate in functie de nevoile specifice ale businessului dumneavoastra!

Ai citit Articolul 4 din Seria “Noua normalitate in pandemie”

Aceasta serie este formata din patru articole ce prezinta cateva strategii eficiente de adaptare a supply chain-ului la “noua normalitate”. Daca doresti sa citesti articolele anterioare, apasa butonul de mai jos.

Meniu
close-link
close-link
close-link
close-link