Ce este un CRM – Customer Relationship Management?
CRM (Customer Relationship Management), in traducere Managementul Relatiilor cu Clientii, reprezinta un ansamblu de instrumente, proceduri si strategii ce au in vedere imbunatatirea relatiei cu clientii.
Sistemul CRM are rolul de a gestiona atat activitatile externe ale unei companii, referitoare la clienti, prospecti si parteneri de afaceri, cat si cele interne, legate de angajati si departamente, contribuind pe aceasta cale la punerea in aplicare a unei strategii integrate de CRM.
Mai mult decat atat, sistemul software CRM unifica interactiunile cu clientii si prospectii si maximizeaza valoarea informatiilor detinute despre acestia, contribuind la atragerea de noi clienti si generarea de oportunitati noi pentru cei existenti.
Ce activitati acopera in mod uzual un sistem CRM – Customer Relationship Management?
Marketing – Acest modul este destinat planificarii, organizarii, gestionarii si masurarii activitatilor de marketing din cadrul companiei. Bugetarea campaniilor de marketing, segmentarea listelor de prospecti sau analiza rezultatelor actiunilor de promovare, sunt doar cateva dintre aspectele pe care le acopera sistemul CRM.
Vanzari – Faciliteaza imbunatatirea procesului de vanzare si cresterea numarului de contracte incheiate intr-o anumita perioada, prin activitati ce au in vedere urmarirea si ajustarea pipeline-ului de vanzari, managementul contactelor, al prospectilor sau al clientilor.
Service si Suport – Are in vedere pe de o parte organizarea mai eficienta a activitatilor interne, iar pe de alta parte cresterea calitatii serviciilor oferite clientilor. Toate solicitarile de la clienti sunt centralizate, iar reprezentatii din cadrul companiei sunt ajutati sa le rezolve cat mai bine si cat mai repede.
Proiecte – Ajuta la planificarea si crearea proiectelor, gestionarea resurselor, optimizarea costurilor si analiza rezultatelor obtinute, proiectele fiind corelate cu informatiile disponibile in celelalte module.
Ce avantaje aduce un CRM?
- Te ajuta sa cresti vanzarile, prin optimizarea a 4 factori principali: cresterea numarului de oportunitati de vanzare, a ratei de conversie a oportunitatilor in contracte, a valoarii medii a unui contract si scaderea duratei medii a ciclului de vanzare
- Contribuie la imbunatatirea calitatii procesului de vanzare, prin monitorizarea permanenta a vanzarilor, stabilirea de fluxuri personalizate, implementarea de bune practici la nivel de companie sau setarea de targete sau obiective de performanta
- Automatizeaza activitatile de marketing online si email marketing, transformand vizitele de pe site in oportunitati de vanzare. Totodata, faciliteaza punerea in aplicare a campaniilor de marketing integrat
- Creste calitatea relatiei cu clientii pentru ca ofera angajatilor acces la informatii complete despre fiecare, care sa ii ajute la solutionarea in cel mai scurt timp a solicitarilor acestora
Afla cum rezolva un sistem CRM cele mai frecvente 7 probleme in relatia cu clientii
- Creste productivitatea angajatilor, pentru ca le pune la dispozitie fluxuri de lucru automatizate, raspunsuri la intrebari frecvente sau bune practici existente la nivel de companie, toate in cadrul aceluiasi sistem
- Contribuie la realizarea cu succes a proiectelor desfasurate in companie, oferind vizibilitate asupra tuturor activitatilor care le compun. In plus, permite gestionarea simultana a mai multor proiecte si alocarea corespunzatoare a resurselor pentru fiecare dintre acestea