Indicatori KPI | Obiective SMART | Decizii informate
Ce inseamna KPI Dashboard?
Key Performance Indicator (KPI) sau indicatorul cheie de performanta este un instrument de evaluare a performantei care ilustreaza gradul de atingere a unui parametru dorit.
Acronimul KPI provine de la cei trei termeni englezesti:
Ce este un KPI Dashboard de masurare a indicatorilor cheie de performanta?
Managerii de business folosesc adesea sisteme software de management al afacerilor care includ dashboarduri de monitorizare a indicatorilor de performanta pentru a obtine o imagine de ansamblu asupra productivitatii din companie.
Indicatorii KPI sunt un set de masuratori ce reflecta performanta in ceea ce priveste progresul catre atingerea obiectivelor unui business.
Prin intermediul acestor masuratori, conducerea, managementul si investitorii companiei pot sa evalueze performanta afacerii pe termen mediu si lung.
Ce sunt indicatorii cheie de performanta (KPI) – Definitie
Indicatorii cheie de performanta (KPI) sunt masuri vizuale de performanta. KPI inseamna acei indicatori care raspund unor intrebari legate de prezentul si viitorul companiei, precum: “Unde ne situam?”, “Unde vrem sa ajungem?”, “Cum facem asta?”. Astfel, doar valorile care prezinta abilitatea de a impacta cash flow-ul sau conversiile au cele mai mari sanse sa fie indicatori de performanta KPI smart.
Pentru a intelege ce inseamna KPI, trebuie:
• sa intelegi afacerea si obiectivele pe care ti le-ai propus
• sa transformi obiectivele de business in scopuri realizabile, ceea ce implica o strategie eficienta
• sa selectezi cate un indicator de performanta pentru fiecare dintre scopuri
Tipuri de indicatori de performanta (KPI) – Exemple
Sistemele moderne de management al afacerilor permit crearea de dashboarduri personalizate pentru fiecare departament, echipa sau angajat din companie, astfel incat toata lumea are acces la datele care conteaza cel mai mult. Cu ajutorul acestor sisteme se pot genera dashboarduri de urmarire KPI atat pentru CEO-ul unui business, cat si pentru directorii de productie, managerii de proiect, echipa de vanzari sau de marketing etc.
Exista multe tipuri de indicatori cheie de performanta. Acestia pot fi calitativi, cantitativi, predictivi sau bazati pe trecut. Mai mult, in functie de tipul operatiunilor pe care doresti sa le urmaresti, indicatorii pot fi imparititi in:
• indicatori de vanzari
• indicatori economico – financiari
• indicatori de contabiltate
• indicatori de resurse umane
• indicatori de logistica
• indicatori de productie
• indicatori de marketing
• indicatori de gestiune proiect
• indicatori pentru management
Cum iei decizii informate cu ajutorul dashboardurilor KPI?
Pentru a urmari profitabilitatea si viitorul afacerii, nu e suficient sa ai acces la diverse surse de date, ci trebuie sa le reunesti intr-un mod productiv, usor de accesat si de inteles.
Un sistem modern de monitorizare KPI: