Payroll ce inseamna? Activitatea de HR payroll, la granita dintre departamentul de HR si cel financiar-contabil

Afla ce inseamna payroll, care sunt activitatile unui payroll specialist, dar si cum poate imbunatati activitatea un payroll software.

Tendintele din domeniul HR si payroll / salarizare se schimba odata cu mediul de lucru, provocarile economice din ultimii ani, nevoile angajatilor, dar si cu tehnologia care beneficiaza de inovare continua. Dezvoltarea unor solutii software capabile sa tina pasul cu dinamica departamentului de resurse umane si payroll este absolut necesara deoarece, pe langa implicatiile legale, gestionarea eficienta a datelor legate de salarizare este esentiala pentru dezvoltarea unei strategii eficiente de business.

Activitatea de payroll incepe de la inregistrarea angajatilor, condica de prezenta, pontajul salariatilor si pana la depunerea declaratiilor specifice salariilor catre institutiile statului si analiza costurilor aferente salariilor pe centre de profit etc. In acest sens, un program modern de payroll ii ajuta pe profesionistii din domeniu sa optimizeze toate aceste procese, simplificand si automatizand activitatea departamentului de resurse umane.

Ce inseamna payroll - ce este si ce face un payroll specialist

In cele ce urmeaza vom discuta despre ce inseamna payroll, care este rolul unui specialist payroll, dar si despre cum poate fi eficientizata activitatea si eliminate erorile din procesul de salarizare, utilizand un payroll software.

Ce inseamna payroll?

In traducere libera, notiunea de “payroll” inseamna “rulaj de plati”, ceea ce inseamna ca se refera la salarizare, iar termenul este utilizat atat pentru a face referire la angajatii pe care o organizatie trebuie sa ii plateasca, cat si la suma de bani pe care societatea trebuie sa o achite pentru munca prestata de catre salariati, in baza contractului individual de munca.

Activitatea de payroll poate fi considerata una dintre cele mai complexe sarcini pe care o companie trebuie sa o gestioneze, ce inglobeaza un cumul de atributii si responsabilitati incepand de la administrarea dosarelor de personal, pana la tot ce tine de legislatia muncii si fiscalitatea veniturilor individuale.

Specialist payroll – ce este si ce face acesta?

Un specialist payroll este responsabil cu efectuarea calculului salarial si al indemnizatiilor, dar si cu intocmirea declaratiilor catre institutiile statului si operarea notelor contabile. Pentru a gestiona bugetele si cheltuielile companiei, un payroll specialist colaboreaza indeaproape cu diferite departamente din companie, asigurand buna desfasurare a operatiunilor.

Responsabilitatile unui payroll specialist

Printre responsabilitatile acestuia se numara: colectarea informatiilor privind orele lucrate pentru fiecare angajat, intocmirea documentelor de plata pentru salarii, contributii si impozitul pe venit, transmiterea la ITM a Registrului General de Evidenta a Salariatilor, monitorizarea permanenta a schimbarilor legislative din domeniul relatiilor de munca si domeniul fiscal si multe altele.

Despre HR payroll software

Un soft de payroll este foarte util pentru orice companie, indiferent de dimensiunea bussinesului, in special daca exista un numar mare de angajati si colaboratori, cu diferite tipuri de contracte. Payroll software este un ajutor important pentru cei care tin contabilitatea primara a firmei, dar si pentru cei care lucreaza in departamentul de HR si au in sarcina evidenta salariilor, bonusurilor, concediilor si orelor suplimentare ale angajatilor.

O solutie software pentru payroll iti indica modul de calcul al salariului, inclusiv conversia de la brut la net sau invers, tinand cont si de eventuale retineri salariale, rate, prime, concedii platite sau neplatite etc. De asemenea, un program payroll actualizeaza automat grila de vechime pentru fiecare salariat si poate gestiona mai multe tipuri de contracte, precum contract individual de munca, PFA, drepturi de autor, conventie civila si altele.

Totodata, un soft payroll flexibil, poate sa furnizeze date pentru alte sisteme conexe si se poate integra cu alte surse de informatii pentru a finaliza procesul de salarizare.

Despre HR payroll software resurse umane

Avantaje cheie ale unui payroll accounting software pentru zona operationala a companiei

Personalizeaza elementele de calcul salarial cu payroll software

Departamentul de resurse umane este implicat in multiple activitati, de la recrutare, training, onboarding, pana la motivarea personalului. Pe langa acestea, departamentul de HR se ocupa si de payroll, proces care poate fi optimizat si simplificat cu ajutorul unui program flexibil de calcul salarii.

Pentru ca are capacitatea de a customiza elementele de calcul salarial (salariul de baza, indemnizatiile, sporurile, precum si alte adaosuri) si poate sa gestioneze intr-un mod optim regulile de remunerare, o solutie software flexibila de payroll poate face legatura intre diferite tipuri de ore lucrate si partea de calcul salarial.

Spre exemplu, daca o companie are o varietate extinsa de tipuri de ore lucrate de catre angajatii sai, prin functionalitatea de pontaj, un specialist payroll are capacitatea de a defini cat mai relevant si cuprinzator tipurile de ore utilizate, iar mai departe, tipurile de ore lucrate si calculul salariului sunt corelate in sistem.

Asigura conformitatea in activitatea de payroll, cu solutia pentru calculul salarial

Salarizarea este o arie a departamentului de resurse umane care este reglementata printr-o serie de legi ce impun o buna precizie. Din acest motiv, activitatea de salarizare reprezinta un subiect sensibil atat din punctul de vedere al salariatilor, cat si din cel al companiilor, ambele parti fiind afectate de schimbarile legislative.

Un program de payroll modern automatizeaza si simplifica procesul de salarizare si asigura conformitatea, actualizandu-se constant la toate schimbarile de ordin legislativ si adaptandu-se la realitatea digitala de astazi.

Chiar si in situatii in care legea nu este suficient de specifica, nu acopera toate spetele operationale sau ofera indicatii la nivel general, softul permite realizarea unor calcule diferentiate, in functie de situatia particulara a businessului, bazandu-se in continuare pe normele legislative si luandu-le in considerare.

Avantaje cheie ale unui payroll accounting software pentru HR

Activitatea de HR payroll, la granita dintre departamentul de resurse umane si cel financiar-contabil

Aplicatia de payroll imbunatateste comunicarea dintre departamentul de HR si cel financiar-contabil, prin automatizarea transferului de informatii legate de costurile salariale de la departamentul de resurse umane catre cel financiar-contabil. Deoarece salariile se incadreaza la granita dintre cele doua departamente, acestea trebuie sa fie inregistrate si in contabilitate.

Cu ajutorul unui soft de salarizare flexibil, specialistul in payroll are acces la costurile salariale gata clasificate dupa diverse criterii de inregistrare a costurilor, anterior agreate.

Automatizarile legate de calculul salarial se pot face atat prin integrarea directa cu softurile de contabilitate, cat si prin configurarea de note contabile cu costurile salariale, impartite direct pe diferite tipuri de activitati, centre de cost, etc. – care pot fi ulterior exportate in fisiere Excel.

Beneficii ale unui payroll administration software pentru departamentul de management

Acces in timp real la informatii legate de salarizare

Managementul companiei are de gestionat decizii strategice care influenteaza bunul mers al organizatiei, inclusiv deciziile legate de salarizare, care au impact atat asupra contului de profit si pierderi al companiei, cat si asupra angajatilor.

Solutia software pentru salarizare este esentiala pentru managementul unei organizatii deoarece ofera acces rapid la informatii detaliate legate de situatia salariilor si pune la dispozitie datele necesare intr-un format cat mai simplificat. De asemenea, analiza datelor si informatiile obtinute din payroll software contribuie la utilizarea optima a acestei arii importante pentru business – salarizarea.

Analiza si raportare payroll pe departamente, activitati, perioade de timp sau in functie de nivelul de calificare

O aplicatie software moderna de payroll permite realizarea unor analize si comparatii in functie de departamente, activitati, gradul de calificare al angajatilor sau pe anumite perioade de timp.

Pentru a se putea face prognoze cat mai precise si pentru a putea monitoriza aspecte cheie ale operatiunilor, tot la capitolul raportare si analiza, este important sa se poata configura elemente de calcul salarial. In acest mod, se pot urmari anumite initiative financiare care ii vizeaza intr-un mod particular pe angajati (bonusurile de vanzari si nu numai), se pot analiza elemente de calcul salarial la nivel detaliat si se obtine o imagine completa asupra costurilor cu angajatii.

Afla mai multe detalii despre sistemul software SeniorHCM

O singura aplicatie pentru toate activitatile HR din companie – automatizeaza managementul resurselor umane cu solutia de la Senior Software

SeniorHCM (Human Capital Management) – software flexibil pentru managementul resurselor umane

Recrutare • Training • Pontaj • Payroll • Raportare

O solutie automatizata de salarizare se transforma intr-un adevarat partener strategic de business pentru un payroll specialist, fiind un program care poate calcula foarte simplu si rapid salariul fiecarui angajat in parte, precum si taxele si impozitele aferente acestuia. Astfel, aplicatia reprezinta un calculator de venituri si cheltuieli, care simplifica procesele de salarizare in orice companie.

Un payroll software modern, precum solutia furnizata de Senior Software, ajuta companiile sa eficientizeze procesele operationale, dar si pe cele decizionale. Accesul in timp util la informatii, posibilitatea de raportare rapida pentru procesele de HR vizate, analizele si integrarile care se pot realiza intre diversele arii de resurse umane, ofera avantaje competitive pe multiple planuri de business, nu doar in HR.

sistem software wms Warehouse Management System

Cateva dintre beneficiile obtinute cu aplicatia de salarizare de la Senior Software

Gestionezi documentatia pentru toti angajatii si colaboratorii

Aplicatia de salarizare iti pune la dispozitie in orice moment dosarul electronic al angajatilor si permite gestionarea usoara a tuturor datelor legate de acestia.

Calculezi salariile si taxele aferente acestora, usor si rapid

Flexibil si cu o interfata usor de utilizat, aplicatia de payroll te ajuta sa calculezi simplu si rapid salariile si taxele legate de acestea. In plus, solutia iti permite sa centralizezi informatii despre pontajul angajatilor, concedii medicale si de odihna, primele si bonusurile acordate sau retinerile din salariu, avand astfel acces oricand si de oriunde la informatii critice despre angajatii tai.

Generezi fluturasi de salariu si state de plata, in mod securizat

Programul de payroll genereaza state de plata, fluturasi de salariu, contracte de munca, centralizatoare si procese verbale. Deoarece se accepta inmanarea fluturatilor de salariu atat in format fizic, cat si in format electronic, acestia pot fi trimisi prin e-mail, in mod securizat, catre toti angajatii.

Acces la rapoarte, in timp real

Aplicatia iti ofera acces rapid la date centralizate, care pot fi accesate oricand, de pe orice dispozitiv conectat la Internet, sub forma de imagini sau grafice. Datele sunt prelucrate in rapoarte flexibile, din diferite perspective, si contribuie la luarea unor decizii rapide si informate.

Conformare cu cerintele legale

Programul de salarizare iti permite sa generezi automat Declaratia 112, in baza datelor din statul de plata, iar ulterior, daca este cazul, pot fi emise direct din sistem si Declaratii rectificative.

close-link
close-link
close-link
close-link