Cum iti optimizezi depozitul pentru magazinul online?
6 probleme si solutii pentru depozitele E-commerce

Magazinul tau online arata perfect, dar ce te faci cand operatiunile din depozit nu se sincronizeaza cu platforma de e-commerce, iar aparitia unei probleme provoaca un efect de domino? Daca in depozitul tau lucrurile nu merg asa cum ar trebui, atunci comenzile nu sunt onorate la timp, clientii renunta la serviciile tale si angajatii pleaca.
Fara o monitorizare atenta, intr-un depozit sunt multe lucruri care ar putea sa decurga gresit, incepand de la receptia marfurilor si pana la livrarea comenzilor. Pentru a gasi solutii, trebuie sa identifici precis si rapid eventualele probleme.
6 probleme si solutii pentru depozitele E-commerce

1. Controlul stocului: Stii ce ai si ce dai?

89% din cumparatori isi aleg magazinul online in functie de accesul la informatii despre stocul disponibil al produselor

Problema: Clientii plaseaza comenzi, dar situatia stocului din depozit nu este actualizata. Magazinul tau online nu se sincronizeaza cu situatia din depozit cand vine vorba de stocul produselor. Clientii ezita sa apeleze la tine deoarece nu stiu daca produsele pe care le adauga in cos sunt disponibile, iar confirmarea comenzilor presupune discutii telefonice sau raspunsuri intarziate pe e-mail.

Solutia: Preia controlul asupra stocului. Foloseste instrumente de inventariere automata si de monitorizare a intrarilor si iesirilor de marfa care se sincronizeaza cu platforma e-commerce. Asigura-te ca depozitul este aprovizionat la timp, folosind un sistem de notificari care sa te informeze cand stocul unui anumit produs este pe punctul de a se epuiza.

2. Automatizare: Fa ordine in dezordine!

Peste 50% din retaileri recunosc ca nu fac fata provocarilor ce tin de aprovizionarea corecta a magazinului

Problema: Intampini dificultati in pozitionarea si localizarea produselor in zonele de stocare. Lipsa unor procese si fluxuri de lucru automatizate te impiedica sa utilizezi eficient spatiul din depozit si sa identifici rapid produsele. Totodata, asezarea necorespunzatoare a marfurilor determina erori in procesarea comenzilor.

Solutia: Scapa de haosul din depozite. O utilizare eficienta a spatiului te poate scapa de aglomeratia din depozit si te poate ajuta sa faci fata perioadelor de varf/sezoniere. Aloca produsele receptionate in spatiile de depozitare in functie de viteza de rotatie a fiecarui tip de produs sau in functie de regulile clasice de gestiune (FIFO/FEFO/CMP), astfel incat sa nu incurci celelalte procese. Totodata, un algoritm avansat de picking te poate ajuta sa folosesti scenarii diferite pentru colectarea produselor pentru fiecare comanda in parte sau pe grupuri de comenzi, reducand astfel numarul de vizite in depozit.

3. Speed up: Livrare a doua zi sau a doua luna?

51% dintre clienti renunta la cosul de cumparaturi daca livrarea dureaza prea mult

Problema: Procesarea comenzilor dureaza prea mult si apar erori la livrare. Din momentul in care clientul a plasat comanda se asteapta ca produsul sa fie livrat la usa sa in cel mai scurt timp. Manipularea manuala a marfurilor sau folosirea de sisteme invechite pot face ca operatiunile sa se desfasoare greu, cu atat mai mult daca depozitul tau nu este pus la punct. Astfel, identificarea articolelor in depozit este ingreunata, iar erorile in procesarea comenzilor nu intarzie sa apara daca informatiile nu sunt transmise la timp sau se pierd pe traseu.

Solutia: Foloseste-te de tehnologie pentru a ramane competitiv pe piata. Automatizarea fluxurilor de lucru scurteaza timpul de procesare a comenzilor si elimina erorile umane. Pickerul poate identifica mai usor si mai rapid articolul comandat prin folosirea de echipamente de scanare produs si prin generarea de rute optime in spatiul de depozitare. Mai mult, poti sincroniza instrumentele de management in depozit cu serviciile de curierat. Astfel, produsele comandate ajung intr-un timp mult mai scurt la destinatari, iar clientii vor reveni pentru comenzi in magazinul tau online.

4. Vizibilitate end-to-end

46% din retaileri sustin ca au nevoie de o vizibilitate mai buna asupra depozitului

Problema: Nu ai o imagine de ansamblu asupra depozitului, iar acest lucru te impiedica sa optimizezi rutele de deplasare si sa utilizezi eficient resursele. In acelasi timp, nu ai vizibilitate completa asupra stocului de produse in toate locatiile si etapele de tranzit. Din aceasta cauza apar probleme legate de trasabilitatea stocurilor, marfa expirata in depozit si gestionarea retururilor de la clienti.

Solutia: Urmareste produsul de la receptie si pana la livrare. Stii exact ce ai de facut, cu ce oameni si in cat timp daca ai vizibilitate completa asupra operatiunilor din depozit. Foloseste instrumente care iti permit sa identifici in timp real produsul comandat, indiferent de stadiul de operare al articolului in cauza: receptie, zona de rezerva etc. Totodata, pentru a reduce costurile, poti utiliza un sistem de mapare a depozitului care te va ajuta sa generezi rute optime de deplasare.

5. Generatie noua, asteptari noi

Peste 70% din tinerii generatiei Millennials prefera sa faca shopping de pe laptop, PC, tableta sau smartphone

Problema: Nu reusesti sa tii pasul cu cerintele noii generatii de clienti. Utilizatorii magazinelor online se asteapta la acelasi nivel de servicii pe care il ofera shopping-ul traditional. Mai mult, asteptarile clientilor se schimba de la o zi la alta, iar sistemul actual nu iti permite sa implementezi aceste schimbari in timp util, astfel incat sa raspunzi nivelului de service solicitat de noul val de clienti. Astfel, furnizarea de date eronate si cu o durata mare de asteptare determina clientii sa caute alte magazine online, iar acuratetea informatiilor este compromisa deoarece sistemele pe care le folosesti nu se sincronizeaza.

Solutia: Adapteaza tehnologiile din spatele magazinului online in functie de cerintele clientilor. Asigura-te ca ai oamenii potriviti in locul potrivit, la timpul potrivit, dar si instrumente software care sa le ofere angajatilor tai acces imediat la informatii legate de produs si stocul acestora. Investeste in sisteme flexibile care se pot adapta la schimbari si se integreaza usor cu alte platforme, astfel incat sa poti comunica unitar cu clientii tai din orice punct al lantului logistic. In acest fel, consumatorii sunt informati corect, la orice ora din zi, indiferent de dispozitivul de pe care isi fac cumparaturile, iar oamenii din depozit localizeaza cu usurinta produsul comandat.

6. Productivitate scazuta la costuri mari

Peste 40% din retaileri sustin ca lipsa de personal le afecteaza nivelul serviciilor de cel putin doua ori pe luna

Problema: Personalul din depozit desfasoara activitati repetitive si nu poti monitoriza activitatea. O gestionare ineficienta a resurselor umane determina o crestere a costurilor si o productivitate scazuta. Surplusul sau lipsa de personal iti afecteaza de multe ori activitatile din depozit, iar instruirea noilor angajati este costisitoare si dureaza prea mult.

Solutia: Elimina activitatile repetitive si timpii morti din depozit. Foloseste eficient timpul operatorilor din depozit si redu gradul de uzura al utilajelor prin monitorizarea productivitatii fortei de munca si alocarea inteligenta de sarcini. Creste randamentul operational cu ajutorul unor instrumente de alocare dinamica a task-urilor catre angajati, in functie de prioritatea comenzilor si volumul de munca. In plus, instruiesti noii angajati mult mai usor si mai rapid prin intermediul inovatiilor din tehnologie. Un exemplu in acest sens sunt functiile Pick by light/Pick by voice care ii semnalizeaza angajatului prin comenzi vizuale sau vocale unde se afla produsul.

Scapa de provocarile din depozit cu solutia WMS pentru E-COMMERCE!

Meniu

Vrei un control mai bun al comenzilor si nu esti sigur daca un software specializat este potrivit pentru magazinul tau online?
Te putem ajuta cu o sesiune de consultanta. Lasa-ne datele tale de contact si te sunam noi!
close-link
close-link
close-link
close-link
close-link