Care sunt beneficiile implementarii solutiei HR?
Care sunt componentele solutiei?
Componenta payroll reprezinta un soft pentru salarii prin care se gestioneaza informatiile importante pentru calculul salarial, conform legislatiei in vigoare. Programul de salarizare permite transformarea acestor date in rapoarte, pentru facilitarea deciziilor manageriale care vizeaza structurile fluxurilor si proceselor in companie.
Programul pentru salarii gestioneaza:
Pontaj pentru salariati si colaboratori:
- Personalizare program de lucru pentru utilizatori
- Raportare ore de lucru dupa un flux de aprobari definit la nivel de companie
- Importare ore de munca din cititoarele de carduri de acces
- Evidentiere separata a tipurilor de ore, in functie de programul de munca
- Editare si validare pontaj pentru calcule pe statul de plata
Time Management:
- Flux intern de aprobari – pentru gestionare si planificare concedii/zilele libere/ore suplimentare – editabil la nivel de companie
- Raportare concedii direct in pontaj si incarcare automata in simularile de calcul ale statului de plata
Calcul automat concedii medicale si sume de recuperat (FNUASS) dupa istoricul stagiului de cotizare
Configurare customizata pentru elementele salariale:
- Sporuri si indemnizatii
- Tipuri de prime + intregistrare prime brute/nete
- Tichete de masa/alte tipuri de tichete pentru salariati
- Import bulk de prime sau retineri pentru mai multi angajati
Declaratia 112 – emitere automata + emitere declaratii rectificative
Generator rapoarte customizabile (format + informatii) si vizualizare pentru toate elementele componente ale statului de plata
Identifici si gestionezi cu usurinta structura organizatiei si a rolurilor existente in cadrul acesteia. Acestea sunt elemente de baza care vor deservi toate celelalte procese de HR din companie si vor permite automatizarea fluxurilor de lucru.
Organigrama companiei
Poate fi definita si actualizata cu usurinta de catre cei responsabili si accesata de catre orice membru al organizatiei, in functie de necesitati.
Catalogul de roluri din organizatie
Aici sunt colectate si definite toate rolurile din organizatie, impreuna cu toate informatiile specifice fiecarui rol, cum ar fi: competentele necesare, anuntul de recrutare, departamentul vizat, nivelul organizational, tipul rolului (managerial sau non-managerial), necesar de training si integrare, etc.
Informatia este astfel standardizata si este sporita vizibilitatea asupra alocarii functiilor pe departamente si asupra continutului fiecarui rol in parte
Maparea matricei competentelor
Ajuta la definirea competentelor specifice fiecarui rol, prin definirea tuturor comportamentelor observabile.
Sistemul gestioneaza istoricul tuturor candidatilor, de la momentul primirii candidaturilor, plasarea in proiecte, evolutia, evaluarea, pana la etapa de integrare. De asemenea, este pastrat istoricul atat pentru candidatii valorosi, care au mai fost implicati in proiecte si pentru care exista evaluari partiale, cat si pentru cei bifati ca necorespunzatori, astfel incat la o aplicare ulterioara, recrutorul sa nu mai piarda timpul recitind un CV al unui candidat nepotrivit.
Managementul fluxului de aprobari ofera o imagine clara si in timp real a tuturor cererilor si nevoilor de recrutare la nivelul intregii organizatii.
Managementul integrat al surselor de recrutare:
- Sistemul unifica informatiile din multiple surse de candidati (social recruiting, pagini proprii de cariere online, portaluri de cariere, job – boards, mobile sourcing, forumuri pentru specialisti etc.) si permite monitorizarea rezultatelor.
- Prin sourcing extins, social recruiting, automatizari, flexibilitate in accesare si securitate sporita a datelor, solutia ajuta la acoperirea nevoilor de recrutare mai rapid si mai ieftin comparativ cu mijloacele traditionale.
Raportarea avansata este realizata la nivel de proiecte, departamente, divizii si la nivel de organizatie.
Automatizarea procesului de recrutare, prin distribuirea anunturilor pe principalele platforme de social media: LinkedIn, Facebook, grupuri si forumuri de discutii profesionale, pagina de cariera proprie, blog sau orice alte platforme.
Managementul etapei de integrare creste sansele integrarii rapide a noului angajat prin construirea sentimentului de apartenenta.
Aceasta componenta gestioneaza relatia cu candidatul in “perioada gri”, in care a acceptat oferta, insa nu a semnat inca contractul de munca.
Automatizarea proceselor
In momentul in care procentul informatiilor din Formularul de Integrare ajunge la 100%, se genereaza automat contractul de munca pe baza unor template-uri de contracte. De asemenea, organigrama este populata automat tinand cont de informatiile din fisa de integrare, legate de structura organizatorica interna.
Managementul activitatilor de integrare
Centralizeaza intreaga activitate de integrare a resurselor umane la nivel de organizatie, oferind o imagine clara a tuturor persoanelor in curs de angajare: cate au data estimata de angajare intarziata, in ce procent au informatiile/actele necesare completate pentru incheierea contractului de munca.
Managementul administrativ
Sistemul pune la dispozitie in orice moment dosarul electronic al angajatului si permite gestionarea facila a tuturor datelor legate de angajati: date personale, informatii contractuale, documentele angajatului (diplome, certificari etc.) concedii, informatii din timpul procesului de recrutare, din timpul procesului de evaluare a performantelor sau din timpul procesului de training.
Management administrativ multi-companie
Pot fi gestionate contracte de la mai multe companii intr-o singura solutie la nivel de grup si se poate construi un nomenclator de companii, fiecare cu persoanele desemnate sa semneze contractele si cu template-urile de contracte cu caracteristicile necesare fiecarei entitati in parte.
Managementul activitatilor de personal
Aici este centralizata intreaga activitate de administrare de personal, la nivel de organizatie sau grup de firme.
Sistemul asigura transparenta organizationala prin cascadarea obiectivului general al companiei pana la ultimul angajat, astfel incat toti angajatii sa aiba obiective clare si aliniate la nivel de departamente si companie, impreuna cu evaluarea performantei intr-un mod transparent si obiectiv.
Alinierea obiectivelor
Stabileste obiective de business individuale, corelate cu fisa postului, alaturi de obiectivele organizationale generale si departamentale. Mai departe, obiectivele individuale ale fiecarui angajat pot fi aliniate cu cele organizationale, tinand cont de cascadarea acestora pe niveluri ierarhice si departamentale.
Automatizarea colectarii de feedback
Solutia HR permite utilizarea diverselor metodologii de feedback, inclusiv Feedback 360. Astfel, obtii raspunsuri de la toate partile implicate, asigurand in acelasi timp confidentialitatea si contribuind la cresterea onestitatii si a ratei de raspuns in cadrul proceselor de feedback.
Managementul performantei
Te ajuta sa retii, motivezi si sustii angajatii in procesul de dezvoltare personala. Mai mult decat atat, identifici usor Persoanele cu Potential (HiPo) – talentele cheie din organizatie – utilizand rapoartele specifice procesului de management al performantei.
Alinierea competentelor
Stabileste competentele relevante pentru fiecare post in parte, seteaza competente si abilitati la nivel individual si monitorizeaza evolutia lor pentru fiecare angajat, in baza calendarului activitatilor de management al performantei.
Creste astfel transparenta procesului de evaluare si increderea angajatilor in acesta. De asemenea, ai posibilitatea sa implici activ managerii in setarea si monitorizarea obiectivelor oamenilor din echipele pe care le conduc.
Managementul procesului de evaluare
Te ajuta sa gestionezi cu usurinta procesul de evaluare la nivel de organizatie, respectand exact fluxurile si criteriile specifice de evaluare a angajatilor.
Automatizarea procesului de evaluare a resurselor umane il face flexibil, mai usor de gestionat si monitorizat, asigurand top managementului o privire de ansamblu si informatii detaliate la nivel de individ, departament, echipa sau locatie, contribuind la luarea de decizii obiective.
Aceasta functie a sistemului salveaza timpul specialistilor de HR cu distribuirea procedurilor, comunicarea interna, integrarea, si ofera instrumente de self-service pentru angajati; In plus, contribuie la armonizarea fluxului de idei si nevoi intre angajati si organizatie, oferind:
Managementul eficient al comunicarii cu angajatii
Solutia HR iti permite sa anunti orice eveniment, post vacant, oportunitate, sarbatoriti etc. si sa le oferi angajatilor un punct unic in care isi pot urmari: obiectivele, evaluarile, programele de training, aprobarile, concediile, fluturasii de salariu etc.
Intreaga suita de documente HR poate fi gestionata prin intermediul portalului angajatilor.
Suport in procesul de integrare
Sectiunea de who is who din portalul de angajati este unul dintre cele mai eficiente instrumente de intampinare si integrare a noilor angajati. Informatiile din profilele angajatilor sunt introduse in sistem de catre departamentul de HR pentru a mentine un anumit standard si pentru a oferi date relevante la nivel corporate.
Apropierea de angajati
Organigrama companiei ofera informatii utile despre oameni si rolul lor in cadrul echipelor, departamentelor, diviziilor si are rolul de a crea o imagine completa si transparenta a organizatiei.
Pastreaza o legatura apropiata cu oamenii, demonstreaza-le ca sunt cu adevarat o resursa strategica a companiei si ca sunt tratati si pretuiti ca atare.
Suport pentru recrutarea interna
Promovezi prin intermediul portalului de angajati noile oportunitati de crestere in cadrul companiei. Acesta reprezinta canalul oficial de recrutare interna a organizatiei si poate sustine un intreg sistem de bonusare pentru angajatii care ajuta in procesul de recrutare prin referinte.
Sistemul gestioneaza prin intermediul acestei componente activitatile de formare din organizatie, facilitand astfel procesul de invatare si crestere a performantelor.
Feedback pe programe
Trainerii si angajatii au posibilitatea de a evalua cursurile si de a da feedback, iar integrarea solutiei cu Intranetul creste transparenta procesului in interiorul organizatiei.
Managementul programelor de training
Gestioneaza simplu si usor participarea angajatilor la training, raportarile agregate pe perioade lungi sau la nivel de companie precum si inregistrarea efectuarii training-urilor obligatorii din punct de vedere legal.
Managementul activitatilor de formare
Centralizeaza intreaga activitate de training la nivel organizatie, evidentiind necesarul initial, calendarul propriu-zis de cursuri aprobate si bugetate si cursurile efectiv realizate.
Solutia cuantifica rezultatele, prezinta statusul curent pe fiecare proces si automatizeaza fluxurile de inrolare si aprobare a participarii la training.
Automatizarea proceselor HR
Prin integrarea nevoilor de training provenite atat din procesele evaluare si dezvoltare profesionala cat si cele din etapa de integrare.
Optimizarea fluxului de aprobari
Pentru a obtine la timp aprobarile si semnaturile de la factorii de decizie, necesare pentru inrolarea in programe de training a angajatilor.