Depozit propriu sau inchiriat? Care este cea mai buna varianta pentru afacerea ta?

Indiferent ca vorbim de segmentul online sau de cel offline, pentru multi proprietari de afaceri cumpararea vs. inchirierea unui depozit este un subiect de discutie frecvent intalnit, iar atunci cand trebuie sa ia o decizie este necesar sa cantareasca foarte bine avantajele si dezavantajele fiecareia dintre optiuni.

Deoarece exista argumente pro si contra atat pentru inchiriere, cat si pentru cumparare, in cele din urma alegerea ar trebui facuta in functie de nevoile individuale si capitalul disponibil al fiecarei companii, dar si in functie de cresterea viitoare preconizata si altele.

Avand in vedere ca un spatiu optimizat pentru depozitarea marfurilor / produselor poate influenta semnificativ modul in care functioneaza afacerea ta, identificarea si alegerea unui depozit logistic / centru de distributie, adaptat nevoilor companiei, devine un pilon strategic in succesul businessului tau.

Prin urmare, pentru a imbunatati procesele de lucru si valorifica la maxim spatiile pe care le detii, indiferent ca vorbim despre inchirierea sau cumpararea unui depozit, sprijinul unei echipe formata din specialisti cu o experienta vasta in managementul activitatilor de logistica si implementarea de solutii SCM (Supply Chain Management) te va ajuta sa iei cea mai buna decizie pentru nevoile actuale si viitoare ale afacerii tale.

Care este rolul unui depozit logistic, centru de distributie

Care este rolul unui depozit logistic / centru de distributie?

Depozitarea a devenit una dintre activitatile necesare pentru majoritatea companiilor, indiferent daca functioneaza in sfera de online sau offline, si se refera la procesul de stocare a bunurilor in conditii de siguranta si securitate. Cu toate acestea, depozitarea nu presupune doar stocarea bunurilor intr-un mediu sigur, ci implica, de asemenea, urmarirea si gestionarea eficienta a stocurilor de marfuri / produse, cresterea acuratetei comenzilor si executarea mai rapida a expedierii coletelor.

Un spatiu de depozitare optimizat poate creste semnificativ productivitatea si te va ajuta sa economisesti timp si bani. Deoarece calatoria clientului nu se limiteaza doar la plasarea unei comenzi, ci se incheie atunci cand acesta isi primeste produsele comandate, in acest sens, un depozit automatizat iti ofera un control mai bun asupra stocurilor si, implicit, contribuie la cresterea vitezei de livrare a coletelor.

Argumente pro si contra in vederea ACHIZITIONARII unui depozit

Pro: Un avantaj al achizitionarii unui depozit, in locul inchirierii, consta in flexibilitatea pe care o ofera detinerea proprietatii. Atunci cand esti proprietarul spatiului, esti liber sa faci orice modificari de care ai nevoie pentru a facilita cresterea afacerii tale, cum ar fi extinderi sau renovari ale cladirii pentru a spori capacitatea de depozitare a constructiei.

Acest lucru inseamna, totodata, ca poti alege sistemul de rafturi pentru paleti potrivit pentru a maximiza depozitarea si a optimiza procesele, si nu vei fi nevoit sa utilizezi rafturi prestabilite si care, poate, nu se pliaza pe nevoile afacerii tale. In calitate de proprietar, beneficiezi de control si transparenta mai mare asupra tuturor costurilor (constructie, terenuri, mentenanta, taxa de servicii), precum si de stabilitate si predictibilitate asupra costurilor asociate cu gestionarea proprietatii.

Cumpararea unei proprietati comerciale este comparabila cu achizitionarea unei proprietati rezidentiale, in sensul ca este o investitie pe termen lung. Pentru ca valoarea proprietatii creste, aceasta poate fi utilizata drept capital propriu in credite (garantie ipotecara) pentru a finanta extinderea afacerii. In plus, proprietatea ar putea fi vanduta in cazul in care firma are nevoie de fonduri urgente.

Contra: Un dezavantaj evident al achizitionarii unui depozit este costul initial ridicat al acestuia, fie ca vorbim despre constructia de la zero a centrului logistic sau de achizitionarea unei structuri prefabricate. De asemenea, la cumpararea unei proprietati comerciale, te poti astepta sa platesti un avans de aproximativ 15% din valoarea totala a proprietatii, iar lipsa de capital disponibil din cauza depozitului bancar mare ar putea impiedica cresterea unui business la inceput de drum.

Procesul de achizitionare a terenurilor, obtinerea de autorizatii, organizarea managementului de proiect si a licitatiei de constructie ar putea dura mult timp si ar putea fi insotit de anumite riscuri sau intarzieri din cauza lipsei de experienta in domeniul dezvoltarii. Un alt dezavantaj al achizitionarii unui depozit este acela ca, in calitate de proprietar, esti responsabil pentru fiecare reparatie si intretinere a proprietatii. Este consumator de timp si epuizant sa tii sub control toate aspectele legate de intretinere, spre deosebire de inchiriere, unde responsabilitatea este, de obicei, suportata de proprietar.

In plus, desi orice proprietate capata de obicei valoare in timp, s-ar putea sa nu fie intotdeauna asa. Daca proprietatea este vanduta prematur, indiferent de circumstante, este posibil sa nu recuperezi suma pe care ai investit-o la cumpararea depozitului.

Argumente pro si contra in vederea INCHIRIERII unui depozit

Pro: In general, exista mai multe depozite disponibile pentru inchiriere decat pentru cumparare, ceea ce face ca inchirierea unui centru logistic sa fie o optiune mai avantajoasa. Acest lucru inseamna ca ai mult mai multe sanse sa gasesti un depozit care sa se potriveasca nevoilor tale in ceea ce priveste dimensiunea, locatia, facilitatile si chiar echipamentele. De asemenea, sarcinile administrative, costurile operationale si procesul de gestionare a proprietatii intra in responsabilitatea proprietarului.

Inchirierea unui depozit ofera un grad ridicat de flexibilitate, deoarece ai posibilitatea sa te muti intr-un spatiu mai mare pe masura ce afacerea ta se dezvolta, notificand in prealabil proprietarul. In plus, pentru cainchirierea unui depozit nu necesita o garantie financiara mare, iar banii nu vor fi blocati in proprietate sau in imprumuturi bancare, vei avea la dispozitie capitalul necesar pentru a profita pe deplin de orice oportunitate de crestere si te vei putea concentra pe activitatile principale ale companiei (vanzari, logistica etc.).

Contra: Inchirierea unui depozit prezinta dezavantajul unor tarife de inchiriere fluctuante. Acest lucru se datoreaza faptului ca rata lunara este, in general, supusa unor cresteri anuale ale chiriei, precum si unei potentiale cresteri a sumei de fiecare data cand se reinnoieste contractul de inchiriere. Fluctuatia potentiala a costurilor chiriei face mult mai dificila planificarea costurilor si a cresterii viitoare.

Un alt dezavantaj al inchirierii unui depozit este ca, daca proprietarul decide sa nu reinnoiasca contractul de inchiriere, va trebui sa schimbi locatia. Acest lucru nu este doar costisitor din punct de vedere financiar, dar poate insemna, de asemenea, ca va fi necesar sa faci aceasta schimbare intr-un timp scurt si moment nepotrivit, si poate duce la relocarea intr-un depozit care nu se pliaza pe necesitatile businessului tau.

Inchirierea unui depozit prezinta si dezavantajul de a avea un control redus sau chiar inexistent asupra a ceea ce se intampla cu cladirea. Acest lucru poate afecta serios cresterea si productivitatea afacerii tale, deoarece proprietarul este cel care decide in toate aspectele constructiei, de la aprobarea unei modificari de design pana la vanzarea proprietatii care, implicit, poate duce la blocarea temporara a afacerii tale.

Un alt minus este dat de situatia in care businessul se extinde si spatiul inchiriat nu tine pasul cu nevoile companiei tale, iar atunci este posibil sa fie necesara schimbarea locatiei. In timp ce, daca detii proprietatea, a-i putea sa construiesti o extindere pentru a facilita cresterea viitoare. Totodata, este posibil ca depozitul sa fie deja dotat cu rafturi pentru paleti care nu sunt adaptate in mod ideal la gama ta de produse, ceea ce poate limita productivitatea.

Optimizeaza activitatile din depozit si ia cea mai buna decizie pentru nevoile actuale si viitoare ale afacerii tale, cu serviciile de audit si consultanta logistica

Optimizeaza activitatile din depozit si ia cea mai buna decizie cu serviciile de audit si consultanta logistica

Profitabilitatea unei companii poate fi determinata de gestionarea inteligenta a resurselor, eficientizarea activitatilor, accesul la informatii corecte, imbunatatirea relatiei cu clientii si, nu in ultimul rand, de monitorizarea atenta si constanta a situatiei din depozit.

Prin urmare, depozitul nu trebuie privit ca o cheltuiala inevitabila, ci mai degraba ca una dintre parghiile avantajului competitiv, deoarece are un impact semnificativ atat asupra nivelului de servicii (trebuie sa garanteze termene de livrare adecvate prin procese si structuri care reduc la minimum erorile), cat si asupra costurilor de functionare (in medie, reprezinta un sfert din costurile logistice totale).

Intrucat depozitul modern a devenit acum o „masinarie” destul de complexa si avansata, care combina tehnologiile informationale si de manipulare a marfurilor, proiectarea si/sau optimizarea acestuia trebuie sa fie abordate cu un nivel adecvat de competenta si profesionalism. Astfel ca, fie ca vorbim despre o companie nou infiintata sau de extinderea operatiunilor existente, cu ajutorul unui specialist in audit si consultanta logistica vei putea alege cel mai adecvat depozit ca si suprafata si asezare, la costuri optime in ceea ce priveste inchirierea sau vei putea construi un depozit de la zero, in ambele situatii pliat pe specificul afacerii tale.

Programeaza o analiza detaliata a tuturor operatiunilor desfasurate in cadrul depozitului

Servicii de audit si consultanta logistica pentru optimizarea activitatilor din depozit

Principalele domenii de interventie ale specialistului in audit si consultanta logistica

Optimizarea performantelor depozitului prin definirea proceselor, a procedurilor de organizare si de operare, a amenajarii si manipularii (luand in considerare, totodata, sistemele de automatizare), a echipamentelor si a instrumentelor tehnice. Interventiile, care privesc atat reorganizarea (si/sau extinderea) depozitelor existente, cat si proiectarea unor depozite noi, pot avea diferite grade de detaliere: de la Studiul de Fezabilitate la Managementul Proiectului, pana la Planul de Lucru

Analiza si definirea structurii organizationale pentru a defini organigrama, fisa postului si procedurile operationale

Auditul activitatilor de depozitare pe baza analizei structurii si alocarii costurilor, identificarea si evaluarea celor mai importanti KPI, definirea actiunilor de imbunatatire si a obiectivelor de performanta

Planul general al depozitului, pentru a optimiza spatiul si a calcula orice potential de dezvoltare in functie de perspectivele de crestere

Analiza activitatii cu o abordare de imbunatatire continua, care vizeaza studierea proceselor de operare, identificarea fazelor critice sau cu valoare adaugata scazuta si calcularea productivitatii

Analiza si asistenta in implementarea instrumentelor software pentru depozite, inclusiv intocmirea de specificatii tehnice / operative, asistenta in selectarea solutiei si supervizarea implementarii acesteia

Evaluarea activitatilor si sistemelor cu grad ridicat de automatizare (performantele sistemelor de depozitare, sortare si transport)

Proiectarea si instalarea de instrumente logistice, folosind metodologii de Business Intelligence pentru a controla KPI-urile depozitului si multe altele

Beneficii obtinute in urma serviciului de consultanta si audit logistic pentru managementul depozitelor

Printre beneficiile pe care le vei obtine apeland la un specialist in consultanta logistica se numara:

Organizarea si optimizarea spatiului de depozitare

Eficientizarea timpilor de lucru in depozit

Vizibilitate si control asupra stocurilor si operatiunilor din depozit

Facilitarea procesului de implementare a unui sistem pentru depozit

Organizarea si monitorizarea angajatilor si a activitatilor din depozit

Control si vizibilitate asupra costurilor

Reducerea costurilor operationale

Cresterea gradului de productivitate a angajatilor din depozit

Scaderea timpului de integrare si pregatire a personalului din depozit

Imbunatatirea serviciilor oferite si a relatiilor cu clientii

Beneficii obtinute in urma serviciului de consultanta si audit logistic pentru depozit

Afla mai multe detalii de la expertii nostri in logistica. Solicita o sesiune de consultanta logistica!

Ce spun clientii care utilizeaza cu succes solutia software WMS

close-link
close-link
close-link
close-link