5 motive pentru a trece la un sistem informatic ERP modern

De ce ai nevoie de un sistem informatic ERP?

2021 a fost un an cu multe incertitudini la nivel financiar, iar companiile au fost nevoite sa se adapteze rapid la noile schimbari economice si comportamentale, de la implementarea de noi procese pana la oferirea de noi produse sau servicii.

Pentru a ramane competitive, companiile trebuie sa treaca in urmatoarea etapa de dezvoltare, sa poata anticipa schimbarile si sa investeasca in solutii care contribuie la buna gestionare a riscurilor.

Un sistem ERP modern tine in permanenta pasul cu schimbarile care apar pe piata si integreaza toate procesele economice ale companiei cu scopul optimizarii si cresterii eficientei acesteia.

O solutie ERP – de planificare a resurselor intreprinderii – reuneste intr-o singura baza de date toate informatiile companiei care pot fi accesate usor de catre departamentele organizatiei. Totodata, un soft ERP contribuie la structurarea deciziilor de management si furnizeaza rapoarte cu date precise, oferind acuratete la nivel de intreprindere.

Iata care sunt cele 5 motive principale pentru care este esential

sa ai un sistem ERP modern in compania ta:

De ce ai nevoie de un sistem informatic ERP

Un sistem ERP integrat te ajuta in managementul financiar

Sistemul integrat ERP are capacitatea de a se adapta la schimbarile bruste de comportament si economice, pastrand sub control toate procesele operationale. Un program de tip ERP ce integreaza functii de contabilitate si gestiune anticipeaza posibilele intreruperi si propune strategii noi pentru ajustarea situatiei actuale.

ERP-ul analizeaza si impactul modificarilor asupra inventarului sau fluxului de numerar, iar pe baza datelor exacte si in timp real se pot lua decizii rapide pentru ca afacerea sa supravietuiasca in perioade de criza.

Functii ERP de management financiar:

Bugetare – control constant asupra utilizarii resurselor, procesarea platilor, prognozare, transferuri bancare si altele;

Operatiuni de audit – gestiune financiara direct din sistemul ERP, validarea datelor, automatizarea rapoartelor si reducerea costurile suplimentare de audit;

Managementul riscului – imagine de ansamblu asupra intregii organizatii, decizii financiare informate, in baza cifrelor / rapoartelor financiare;

Numerar, lichiditati si datorii – eficienta organizationala prin reconcilierea conturilor bancare, gestionarea fluxurilor de numerar, a activelor lichide si a previziunilor.

Cu o aplicatie ERP mobila poti implementa

munca la distanta

Sistemul ERP, prin aplicatia mobila integrata, ajuta la implementarea cel putin partiala a telemuncii, chiar si pentru companiile cu cea mai mica experienta a lucrului la distanta.

Aplicatia mobila ERP le permite utilizatorilor sa acceseze si sa stocheze cu usurinta date de la distanta si de pe orice dispozitiv mobil. Informatiile introduse in aplicatia mobila sunt sincronizate in timp real cu sistemul ERP central, iar datele comerciale necesare pot fi urmarite si accesate de intreg personalul implicat.

Avantajele unui sistem ERP mobil pentru munca la distanta:

Flexibilitate de lucru – acces in timp real si de oriunde la datele din sistemul ERP;

Vizibilitate asupra activitatilor – din diferite zone de operare;

Calitate imbunatatita a serviciilor – prin reducerea timpului de raspuns in activitatea desfasurata pe teren;

Simplificarea procesului de vanzare – prin fluxurile de lucru implicite;

Cresterea performantei – prin atingerea obiectivelor de afaceri intr-un timp mai scurt.

Functiile de management ale aplicatiei ERP te ajuta sa optimizezi procesele

Sistemul ERP, ca sistem integrat si flexibil de gestionare a afacerilor, permite implementarea unor fluxuri de lucru bine definite si optimizeaza multiple sarcini repetitive si de durata.

Performanta angajatilor este imbunatatita semnificativ odata cu reducerea volumului de munca, acestia putandu-se concentra pe sarcini mai importante.

Un sistem integrat ERP pentru managementul afacerii, creste performantele prin:

Informatii financiare – vedere de ansamblu asupra tuturor informatiilor financiare, cumulate din toate departamentele companiei (raport de venituri-cheltuieli), putand astfel urmari cu exactitate aportul fiecarui departament asupra contributiei la venitul total al companiei;

Informatii despre comenzile de la clienti – comenzile sunt procesate si transmise departamentului de relatii cu clientii pentru pregatirea produselor spre livrare si pentru emiterea facturii pentru comanda respectiva;

Reducerea timpului de inventariere – stocurile sunt actualizate si urmarite in timp real, de la receptie pana la livrare.

Implementarea sistemului de gestiune ERP iti va reduce costurile operationale

Sistemele informatice ERP integreaza toate procesele de afaceri si datele din multiple departamente intr-un singur sistem centralizat, reducand astfel costurile operationale.

O aplicatie ERP moderna asigura transparenta datelor si faciliteaza accesul la orice informatie utila pentru buna desfasurare a activitatii.

Sistemul de gestiune ERP contribuie semnificativ la reducerea costurilor:

Solutie integrata – reuneste oamenii si fluxurile operationale din cadrul organizatiei, asigura gestionarea corecta a datelor si ofera acces in timp real la informatii;

Procese operationale automatizate si standardizate – managerii au o imagine clara asupra afacerii, putand lua decizii corecte, iar erorile aparute din cauza numarului mare de personal implicat in procesele operationale sunt eliminate;

Proces de achizitie imbunatatit – activitatile de vanzare sunt corelate cu activitatile de achizitie, iar prin analiza datelor de vanzare este determinata corect dimensiunea achizitiilor viitoare;

Costuri detaliate – dupa stabilirea bugetului de cheltuieli costurile pot fi incadrate in limitele dorite, avand astfel un control crescut asupra costurilor generate de companie.

Sistemele de tip ERP si CRM

iti asigura securitatea datelor

Un sistem software ERP modern contine optiuni avansate de acces pentru utilizatori. Managerul poate seta permisiuni de acces angajatilor, securizand astfel datele importante si asigurandu-se ca acestea nu sunt compromise.

Roluri specifice pentru fiecare utilizator – sunt definite multiple nivele de acces pentru utilizatori, angajatii putand vedea doar informatiile de care au nevoie in activitatea lor zilnica;

Sistem integrat ERP – toate datele necesare pentru crearea si rularea fluxurilor de lucru sunt centralizate intr-o baza de date comuna, iar accesul este limitat prin atribuirea de roluri de utilizator;

Prelucrarea eficienta a datelor – asigura acuratetea informatiilor stocate si elimina duplicarea datelor.

Anticipeaza schimbarile si obtine avantajul competitiv cu sistemul integrat ERP

Citeste si:

Sistem de gestiune ERP integrat cu toate canalele de vanzare

Retail

poate fi utilizata aplicatia POS a sistemului de gestiune ERP sau se poate integra cu orice alta solutie de retail

Ecommerce

ERP se integreaza perfect cu magazinul online sau se poate opta pentru o solutie la cheie

Distributie

cu ajutorul aplicatiei mobile ERP si cu sistemul SFA pot fi preluate rapid si eficient comenzile din teren

Marketplace

sincronizeaza produsele si preturile acestora in platforma de marketplace (eMag, Trada si altele) si preia cu succes comenzile

IKA

prin intermediul functionalitatii EDI documentele sunt transmise automat catre marile lanturi comerciale

Van Sales

functionalitati complete pentru acest tip de vanzare prin integrarea sistemului ERP cu sistemul SFA

close-link
close-link
close-link
close-link