B2B Ecommerce - 5 lucruri de care sa tii cont inainte sa alegi o platforma B2B ecommerce

Indiferent ca vinzi catre businessuri locale sau vrei sa te extinzi pe noi piete din afara tarii, platforma B2B reprezinta pilonul afacerii tale online si va avea un impact major in succesul si cresterea companiei pe termen lung, iar totul porneste de la alegerea solutiei corecte. Asadar, fie ca esti distribuitor sau producator cu relatii comerciale business to business, importanta procesului de selectie in alegerea unui portal de vanzari B2B nu trebuie minimizata.

Piata de solutii B2B din Romania include o oferta vasta, ceea ce este un aspect pozitiv dar, inainte de toate, trebuie sa fii bine informat si sa tii cont de o serie de criterii care sunt esentiale pentru bunul mers al afacerii tale de vanzari B2B, ca sa te asiguri ca ai ales solutia corecta pentru comert business to business. Fara un set de criterii bine stabilite, procesul poate deveni unul confuz si stresant, iar riscul de a alege solutia nepotrivita va fi unul crescut.

cum alegi solutia b2b business to business ecommerce potrivita

5 aspecte la care sa fii atent atunci cand alegi o platforma B2B ecommerce

In continuare, am reunit cateva aspecte la care este recomandat sa fii atent atunci cand alegi o platforma ecommerce business to business. Luand in calcul recomandarile de mai jos, procesul de alegere a unui magazin online B2B va deveni mai usor de gestionat, iar in final vei avea certitudinea ca solutia aleasa are la baza o decizie informata.

Integrarea cu ERP

In general, cei care au o afacere prin care vand produse online altor companii, au de regula si un sistem pentru managementul resurselor – ERP. Pentru retailerii care au in oferta o gama larga de produse cu mii de coduri SKU, ar fi aproape imposibil de gestionat inventarul fara o platforma ERP, insa si companiile de dimensiuni mai mici au de beneficiat de pe urma utilizarii unui sistem ERP, ajutandu-i sa-si creasca eficienta prin automatizare.

Un soft ERP reuneste toate functiile principale de back-office (gestionarea stocului, contabilitatea si resursele umane) intr-un singur sistem integrat, pentru o gestionare mai eficienta a operatiunilor de zi cu zi. In urma integrarii, toate politicile comerciale sunt preluate din ERP (liste de preturi, liste de pret promotionale, discounturi, termene de plata, limite de credit).

platforma b2b integrata cu erp pentru ecommerce comert electronic

O platforma de comert electronic B2B ar trebui sa ofere o integrare perfecta cu ERP, astfel incat intreaga activitate asociata cu magazinul tau online sa fie sincronizata cu operatiunile de back-end. Spre exemplu, cand un client face o achizitie prin magazinul online, comanda acestuia este transferata catre ERP, iar sistemul genereaza automat factura si actualizeaza stocul si datele clientilor.

Avand in vedere ca platforma de vanzari business to business si sistemul ERP comunica in mod constant intre ele pentru a actualiza si sincroniza datele in toate procesele de business, nu va mai fi necesar sa realizezi manual actualizarile.

Toate acestea subliniaza importanta alegerii unei platforme de comert electronic ce se integreaza nativ cu ERP. Daca alegi o solutie B2B fara sa analizezi capabilitatile de integrare, exista riscul sa descoperi ca platforma ecommerce aleasa nu este compatibila cu ERP-ul din companie. In astfel de situatii esti constrans fie sa mentii cele doua sisteme separat, fie sa recurgi la costuri suplimentare achizitionand add-on-uri care sa permita conectarea solutiilor software.

Bugetul alocat

Cand alegi o platforma B2B ecommerce, indiferent de bugetul pe care il aloci, trebuie sa te asiguri ca solutia include functionalitatile cheie necesare afacerii tale. E posibil ca in cazul unor solutii ieftine, sa lipseasca o serie de astfel de functionalitati si, cel mai probabil, vei fi pus in situatia de a cheltui pe termen lung mult mai multi bani, achizitionand add-on-uri de la terti ca solutie pentru limitarile platformei alese.

Indicat este sa iti faci timp pentru a evalua cu atentie ceea ce ai nevoie de la platforma ta de comert electronic si sa iti decizi bugetul pe baza acestei analize. Ia in considerare cat esti dispus sa cheltui pe gazduire lunara, intretinere, design, dezvoltare web si resurse IT, dar in acelasi timp tine cont de faptul ca sunt furnizori pe piata care reunesc toate aceste caracteristici intr-un pachet la un pret convenabil si ofera inclusiv servicii suplimentare pentru promovare / marketing.

Mentinerea unui magazin online B2B sigur, securizat si conform poate fi costisitoare si consumatoare de timp, drept pentru care e recomandat sa apelezi la un furnizor care sa iti ofere o solutie completa care sa includa tot ceea ce ai nevoie, inclusiv protectia garantata a datelor clientilor si a afacerii tale. In acest mod, si costurile tale vor ramane previzibile. Aceasta varianta este recomandata mai ales in cazul in care ai un buget limitat pentru resurse IT, deoarece personalul tehnic al furnizorului va actiona ca o extensie a echipei tale. Exista furnizori care, odata cu achizitia solutiei iti pot pune la dispozitie specialisti pentru a asigura atat integrarea cu sistemele de companie, cat si suport in cazul in care apar probleme sau sunt necesare dezvoltari.

b2b ecommerce este o solutie scalabila pentru vanzare online integrata cu erp

Scalabilitatea solutiei

Asigura-te ca alegi o platforma B2B ecommerce care are capabilitatea de a creste odata cu afacerea ta. Chiar daca magazinul tau online inca nu are trafic intens, este important sa detina infrastructura necesara pentru a gestiona cererile in crestere care isi vor face aparitia pe masura ce businessul tau va atrage noi clienti si se va extinde. In cazul in care se intampla sa inregistrezi o crestere mare a numarului de clienti intr-un timp scurt, nu ti-ai dori sa ajungi in situatia in care site-ul tau de vanzari B2B se blocheaza, de aceea e bine ca inainte sa alegi o platforma ecommerce sa verifici cat de scalabila este solutia. Platformele de comert electronic, bazate pe cloud, reprezinta o alegere inteligenta, deoarece sunt construite pentru a se adapta usor la schimbari, mentinand viteza si performanta maxima, inclusiv in perioadele de varf pentru vanzari.

Experienta utilizatorilor

Fata de o afacere cu vanzare B2C, unde compania vinde de regula catre toti clientii sai aceleasi produse si servicii, o companie cu vanzare B2B trebuie sa isi adapteze oferta in functie de fiecare client in parte. Dupa stilul traditional, acest proces de vanzare personalizat necesita ca inainte de orice achizitie sa aiba loc o discutie intre clientul B2B si un reprezentant de vanzari. Insa, in prezent, clientii B2B asteapta o mai mare flexibilitate, care sa le permita sa-si faca achizitiile la orice ora din zi, ceea ce inseamna ca magazinul online B2B de care dispui trebuie sa ofere un proces de cumparare customizat, disponibil oricand si, bineinteles, o navigare usoara.

In prezent, majoritatea furnizorilor de platforme pentru comert electronic business to business ofera experiente customizate utilizatorilor care au calitate de clienti, ceea ce determina o rata mai buna de conversie si mai multe vanzari. Spre exemplu, unele platforme dispun de functionalitati de management de tip multi-user prin care este posibila configurarea diferitelor fluxuri de lucru pentru achizitie, pentru a deservi tipuri variate de clienti.

b2b ecommerce vanzare online business to business experienta utilizatori

Un aspect important de retinut este faptul ca, in prezent, clientii isi doresc sa aiba parte de aceleasi avantaje pe care le ofera o discutie ”face-to-face” cu un agent de vanzari. In acest sens, platformele B2B ecommerce sunt prevazute cu live chat, prin care cumparatorii pot primi asistenta in timp real.

Tot la capitolul experiente similare, cumparatorii B2B solicita, ca pe langa avantajele specifice unei platforme business to business, sa li se ofere o experienta de utilizare similara cu B2C (filtre, flux rapid de trimitere a comenzii). Mai mult, este indicat ca solutia B2B ecommerce sa dispuna in conturile de clienti de optiunea de transformare automata a cosului in oferta, avand in vedere ca foarte multi clienti solicita companiilor oferte, iar in lipsa automatizarii procesului, acest lucru implica mult timp si personal dedicat.

De asemenea, in ziua de astazi e de la sine inteles ca in procesul de cumparare B2B, clientii trebuie sa beneficieze de aceeasi experienta de pe orice dispozitiv (telefon mobil, tableta, desktop). Prin urmare, trebuie sa urmaresti ca platforma achizitionata sa aiba un design web responsive si sa ofere o experienta intuitiva de la A la Z, indiferent de device-ul utilizat de catre client.

Asadar, ia in considerare toate aspectele de mai sus pentru a te asigura ca solutia aleasa ofera o experienta completa utilizatorilor.

Suport tehnic

Un aspect pe care trebuie sa il ai in vedere este ca, indiferent de ce platforma B2B ecommerce alegi, la un moment dat se va intampla sa intampini o problema tehnica sau sa ai nevoie de raspuns la o intrebare pe acest segment. Cand se intampla astfel de lucruri, nu vei dori sa te afli in situatia de a astepta ore intregi sau zile pentru un raspuns sau pentru solutionarea problemei intampinate. In concluzie, inainte de a alege o platforma, asigura-te ca furnizorul este unul de incredere si iti poate asigura personal dedicat care sa te asiste oricand ai intrebari sau intampini o problema tehnica.

Promoveaza inteligent afacerea si fii mai aproape de clientii tai cu SeniorB2B, solutia completa pentru vanzari business to business!

Solutia B2B de la Senior Software iti pune la dispozitie un magazin modern, usor de personalizat dupa preferintele si particularitatile afacerii tale, care asigura automatizarea procesului de ofertare si optimizare a intregului flux de vanzare-cumparare. Tehnologiile moderne ce stau la baza acestei solutii si flexibilitatea de care dispune SeniorB2B, fac posibila adaptarea usoara la schimbarile determinate de extinderea afacerii si cresterea numarului de clienti. Platforma simplifica procesele de comanda pentru clienti, ofera experiente customizate si te ajuta sa gestionezi rapid si eficient comenzile. Prin functia de live chat, clientii au parte de aceeasi atentie si aceeasi dedicare intalnite in cadrul unei discutii fata in fata cu un agent de vanzari.

Solicita o demonstratie a platformei ecommerce B2B pentru cresterea vanzarilor online!

Creste vizibilitatea afacerii si imbunatateste relatia cu partenerii de afaceri cu platforma de comert electronic business-to-business SeniorB2B.

Cu o experienta de aproape 20 de ani in piata de solutii software din Romania, echipa Senior Software pune la dispozitia clientilor sai solutii moderne si servicii de suport in care au fost integrate bunele practici din sute de proiecte implementate cu succes.

Citeste si:

Alege SeniorB2B si beneficiezi de:

Costuri operationale reduse

Magazin virtual cu navigare usoara

Expunere detaliata produse / servicii

Integrare cu ERP si CRM

Optiuni nelimitate de listare aproduse

Logare securizata si notificari prin e-mail

Acces de oriunde si de pe orice dispozitiv

Live chat, pentru informarea rapida

Rezultate obtinute de companii cu B2B de la Senior Software

Meniu
close-link
close-link
close-link
close-link