3 motive sa alegi aplicatia de management al performantei in vanzari - SPM

zone de vanzari | bugete | bonusuri

Procesele depasite si instrumentele de vanzari ineficiente creeaza probleme in cadrul diviziilor de vanzari si genereaza pierderi importante de venituri. Multi manageri de vanzari inca se bazeaza pe Excel ca principal instrument de planificare si, chiar daca fisierele tabelare pot fi utile in anumite situatii, acestea nu detin functii de analiza inteligenta a informatiilor. Mai mult decat atat, tabelele din Excel presupun introducerea manuala a datelor, ceea ce genereaza erori de foarte multe ori.

SPM (Sales Performance Management)

Platformele de tip SPM (Sales Performance Management) sunt recunoscute pentru capabilitatile lor de analiza si planificare vizuala. Cu toate acestea, multe dintre ele se concentreaza doar pe una sau cateva dintre ariile specifice unei solutii SPM (organizarea si alocarea zonelor de vanzari, planificarea bugetelor sau stabilirea schemelor de bonusare).

Solutia SPM de la Senior Software se integreaza perfect cu sistemul CRM sau orice alta baza de date utilizata in companie, reunind astfel toate informatiile relevante pentru departamentul de vanzari.

Iata de ce este SPM cea mai buna solutie de management al performantei in vanzari de pe piata:

analiza si planificare vizuala Sales Performance Management spm cpm crm

Simplifica procesele decizionale

Procesele de lucru din cadrul unei strategii de vanzari necesita rapiditate si flexibilitate. In acelasi timp, planificarea bugetelor, a zonelor de vanzari si a bonusurilor sunt etape critice pentru o abordare strategica a vanzarilor. De aceea, este extrem de greu pentru un manager de vanzari sa gestioneze toate aceste procese fara o platforma care sa ofere functionalitati de colectare si vizualizare a datelor, si care sa integreze bugete, zone de vanzare si bonusuri intr-un singur loc.

Pentru vizibilitate completa si un proces decizional eficient, este necesara o solutie integrata, care sa colecteze datele esentiale privind performanta si activitatea din departamentele de resurse umane, financiar si marketing.

Prin functionalitatile de analiza integrata, solutia SPM de la Senior Software:

ofera transparenta pentru intreaga echipa de vanzari, astfel incat obiectivele individuale / ale echipei sa poata fi indeplinite si revizuite in mod constant

permite realizarea analizelor predictive in timp real, utilizand datele istorice de performanta si comparand permanent datele prognozate cu previziunile managerilor de vanzari

analizeaza toate informatiile demografice, firmografice si legate de venituri intr-o singura platforma, pentru a construi zone de vanzari echilibrate

genereaza planificari complexe ale bugetelor de vanzari, adaptandu-se automat la modificarile din departamentele de resurse umane sau financiar (spre exemplu, daca targetul anual sau rotatia de personal scade / creste).

Transparenta sistemelor de bonusare

Bonusurile sunt critice pentru stimularea activitatii echipelor de vanzari. Cu toate acestea, prin natura lor variabila, acestea pot genera mai multe probleme. De exemplu, daca o companie are un numar mare de reprezentanti de vanzari carora le plateste bonusuri in plus, impactul asupra cheltuielilor totale este extrem de mare.

Un echilibru intre departamentul de vanzari (care urmareste sa obtina cele mai bune rezultate de la echipa printr-un sistem eficient de bonusare) si departamentul financiar (al carui scop este sa mentina cheltuielile la un nivel optim) este esential pentru bunul mers al afacerii.

Cu ajutorul solutiei SPM de la Senior Software pot fi modelate mai multe versiuni de buget si pot fi testate diverse scenarii, scopul fiind intelegerea impactului financiar pe care il pot avea anumite decizii asupra rezultatelor organizatiei.

Video: Cum functioneaza si ce beneficii ofera aplicatia SPM?

Urmareste o prezentare a aplicatiei de management al performantei vanzarilor sustinuta de Alin Cobileac – Team Leader al echipei de dezvoltare Business Intelligence/Corporate Performance Management a Senior Software.

De asemenea, SPM le permite managerilor de vanzari sa monitorizeze oricand, in timp real, progresele in ceea ce priveste atingerea obiectivelor, performanta echipei de vanzari si gradul de indeplinire a targetelor de catre fiecare membru al echipei.

Eficienta sistemelor de bonusare poate fi analizata in detaliu, ceea ce permite adaptarea lor permanenta la obiective si ofera posibilitatea de a motiva fiecare angajat in parte sa-si atinga targetul. Managerii de vanzari pot analiza datele pana la nivel de performanta individuala a agentului de vanzari, avand astfel flexibilitatea sa intervina rapid atunci cand ceva nu functioneaza cum ar trebui.

Echipele de vanzari pot utiliza solutia SPM pentru a-si revizui planul de vanzari in cadrul unei platforme standardizate. Mai mult, bonusurile sunt calculate automat, astfel incat agentii isi pot urmari sumele castigate in timp real.

Asadar, aplicatia de vanzari SPM le permite managerilor de vanzari sa gestioneze mai eficient cheltuielile variabile, sa calculeze cu exactitate bonusurile si stimulentele (pastrand profitabilitatea companiei) si sa monitorizeze performanta echipelor pana la nivel de agent de vanzari (asigurandu-se astfel ca toti isi ating targetele).

O singura sursa de adevar pentru datele din vanzari

Volumul mare de date este o provocare majora in planificarea bazata pe Excel sau pe surse multiple de informatii. Datele sunt introduse si mutate dintr-un sistem in altul prin procese manuale, iar fisierele sunt foarte greu de analizat si imposibil de verificat / editat de mai multe persoane in acelasi timp.

Solutia SPM de la Senior Software le permite profesionistilor din vanzari sa realizeze procesele de planificare, control, raportare, simulare si analiza avansata, intr-o singura platforma care centralizeaza toate informatiile. Prin faptul ca toate datele se regasesc intr-un singur loc (inclusiv cele din CRM, precum si cele referitoare la bonusuri si la forta de munca), companiile pastreaza acuratetea informatiilor si au acces rapid la date de interes.

SPM ajuta organizatiile sa isi centralizeze datele prin automatizare si agregare, astfel incat echipele sa poata fi aliniate corect. In plus, datele standardizate creeaza procese simplificate de analiza a performantei, oferind o viziune de ansamblu asupra strategiilor care genereaza venituri in cadrul organizatiilor.

Citeste si:

Afla detalii despre solutia pentru managementul vanzarilor

Sales Performance Management – SPM – Solutie de bugetare, planificare si analiza a vanzarilor.

Meniu
close-link
close-link
close-link
close-link